Drugie życie baterii w magazynach energii
Wyeksploatowane baterie z autobusów elektrycznych zostały wykorzystane przez Tauron do budowy stacjonarnego magazynu energii. Jest to pierwszy tego typu magazyn w Polsce. Firma przekonuje, że magazyny budowane przy użyciu pakietów bateryjnych wraz z rozwojem elektromobilności w Polsce mogą stać się istotnym elementem stabilizacji lokalnych sieci elektroenergetycznych.
Tauron szykuje Wrocław na elektromobilność
Tauron rozpoczyna we Wrocławiu projekt rozbudowy sieci elektroenergetycznej pod kątem rozwoju infrastruktury dla pojazdów elektrycznych. Inwestycja warta blisko 26 mln zł zostanie dofinansowana ze środków Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Środki na ten cel pochodzącą zaś z unijnych funduszy.
Rynek e-mobility powinien rosnąć
W budowę infrastruktury ładowania aut elektrycznych angażują się dziś m.in. Orlen, Enea i Polenergia. Natomiast PGE wycofuje się z tego rynku.
Elektromobilność na krótkim sznurze
Już dziś rząd ma się zająć projektem nowelizacji ustawy o elektromobilności. Szereg przewidzianych w niej ułatwień na niewiele się jednak zda, jeżeli w ślad za nimi nie pójdzie fala inwestycji w infrastrukturę niezbędną do ładowania elektrycznych pojazdów. A pod tym względem wciąż nie jest najlepiej: obecny stan sieci dystrybucyjnych skutecznie wkłada elektromobilności kij w szprychy.
Rośnie liczba wniosków o dopłatę do zakupu e-auta
Rozkręca się program dopłat do samochodów elektrycznych „Mój elektryk”. W połowie sierpnia złożono już 419 wniosków o wsparcie zakupu e-auta na łączną kwotę 8,54 mln zł – wynika z informacji Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W tym 83 wnioski na kwotę 2,24 mln zł dotyczą posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
Coraz więcej e-aut w Polsce i na europejskich drogach
II kwartał był w Europie kolejnym, w którym odnotowano wzrost pojazdów zeroemisyjnych. Rynek rozwija się również w Polsce. Obecnie na europejskich drogach udział pojazdów elektrycznych kształtuje się na poziomie 7,5 proc.
Elektryczne ciężarówki jak trolejbusy
Niemcy, którzy w lipcu osiągną założony przez rząd Angeli Merkel cel miliona zarejestrowanych samochodów z napędem elektrycznym, biorą się za elektryfikację drogowego transportu towarów. Pomoże w tym projekt realizowany przez Siemens Mobility i SPL Powerlines, przy wsparciu Federalnego Ministerstwa Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego, obejmujący budowę tzw. elektrycznych autostrad. Jeżdżą po nich ciężarówki na prąd zasilane z trakcji rozpiętej nad jezdnią.
Elektryczne samochody wreszcie z dopłatami
Ruszają długo wyczekiwane dopłaty do samochodów elektrycznych. Uruchamiany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej program „Mój elektryk” mający rozpędzić w Polsce elektromobilność, zaczyna funkcjonować od 12 lipca. Wysokość dotacji jest taka sama jak w programie „Zielony samochód” uruchomionym w połowie ubiegłego roku – 18,75 tys. zł. Wyższe wsparcie przewidziano teraz jedynie dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny, czyli osób z co najmniej trójką dzieci: tu można dostać 27 tys. zł.
IKEA, Volvo i Uber wśród firm, które popierają zakończenie sprzedaży samochodów benzynowych i diesli do 2035 roku w UE
Unia Europejska powinna wyznaczyć końcową datę sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi najpóźniej na 2035 rok – poinformowało 27 firm we wspólnym apelu [1]. Apel nadal jest otwarty dla kolejnych firm, które popierają wycofanie ze sprzedaży samochodów spalinowych. W czerwcu rozpocznie się przegląd unijnych norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych. Firmy, które poparły apel, m.in. IKEA Retail, Uber, koncern handlowy METRO, czy Volvo Cars, reprezentują szeroki wachlarz branż. Według nich ustalenie daty będzie stanowić jasny sygnał inwestycyjny dla producentów samochodów, dostawców części i infrastruktury oraz umożliwi wszystkim firmom dekarbonizację swoich flot pojazdów – pisze Rafał Bajczuk z fundacji Rozwoju Pojazdów Elektrycznych.
Polska spółka rozpędzi elektromobilność w Paryżu
Kontrakt na dostawę dla stolicy Francji 274 ładowarek autobudowych zdobyła Ekoenergetyka Polska, która dostarczy urządzenia do dwóch paryskich zajezdni – Centre Bus de Lilas oraz Pleyel. To kolejna umowa, jaką firma z Zielonej Góry podpisała z francuskim operatorem Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP). Wcześniej dostarczyła stacje ładowania do najbardziej zaludnionego regionu kraju Ile-de-France.