Coraz więcej e-aut w Polsce i na europejskich drogach

II kwartał był w Europie kolejnym, w którym odnotowano wzrost pojazdów zeroemisyjnych. Rynek rozwija się również w Polsce. Obecnie na europejskich drogach udział pojazdów elektrycznych kształtuje się na poziomie 7,5 proc.

Publikacja: 27.07.2021 09:58

Coraz więcej e-aut w Polsce i na europejskich drogach

Foto: Bloomberg

Jak wynika z najnowszego raportu ACEA, w II kwartale odnotowano wzrost elektrycznych aut na europejskich drogach o 100 proc. w porównaniu z I kwartałem oraz o 130 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Najbardziej dynamicznie rozwijające się rynki w minionym kwartale to Grecja, gdzie wzrost wyniósł 665 proc. rok do roku, Chorwacja ze wzrostem o 290 proc. i Austria, gdzie przybyło o 219 proc. więcej aut elektrycznych.

""

Bloomberg

Foto: energia.rp.pl

W Polsce rynek rozwija się cały czas na podobnym poziomie. W II kwartale liczba pojazdów elektrycznych wzrosła o 120 proc. rok do roku, co przekłada się na liczbę prawie 13 tysięcy samochodów elektrycznych (BEV). Dynamiczny wzrost ilości pojazdów elektrycznych pokazuje, w jakim kierunku dąży rynek motoryzacyjny, aby wypełniać ambitne cele klimatyczne Unii Europejskiej. Programy dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych w tym pomagają. Ich atrakcyjność zdecydowanie zachęca użytkowników do przesiadania się na pojazdy zeroemisyjne.

W Polsce na efekty programu „Mój elektryk” musimy jeszcze zaczekać, ponieważ dopiero co się rozpoczął i na razie znamy kryteria tylko dla indywidualnych użytkowników. W programie pojawiły się nowe możliwości finansowania zakupu pojazdów elektrycznych, np. poprzez leasing. Liczę na to, że „Mój elektryk” zakończy się dużym sukcesem wszystkich grup docelowych i przełoży się na wzrost elektrycznych flot w firmach – powiedział Krzysztof Burda, prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności.

""

Bloomberg

Foto: energia.rp.pl

Ponadto w Polsce czekamy również na zapowiadany już od dawna program dopłat do infrastruktury ładowania. W udostępnionym projekcie rozporządzenie wskazane zostało, że promowanym rozwiązaniem ma być infrastruktura szybkiego ładowania (powyżej 150 kW).

Elektromobilność
Czy Donald Trump ponownie uczyni amerykański przemysł motoryzacyjny wielkim?
Elektromobilność
Czym się różni punkt ładowania samochodów elektrycznych od stacji ładowania
Elektromobilność
Orlen inwestuje w ładowarki. W planach ekspansja za ocean
Materiał partnera
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Elektromobilność
Kto zbuduje stacje ładowania elektryków? Brakuje ich nawet przy autostradach