Coraz więcej e-aut w Polsce i na europejskich drogach

II kwartał był w Europie kolejnym, w którym odnotowano wzrost pojazdów zeroemisyjnych. Rynek rozwija się również w Polsce. Obecnie na europejskich drogach udział pojazdów elektrycznych kształtuje się na poziomie 7,5 proc.

Publikacja: 27.07.2021 09:58

Coraz więcej e-aut w Polsce i na europejskich drogach

Foto: Bloomberg

Jak wynika z najnowszego raportu ACEA, w II kwartale odnotowano wzrost elektrycznych aut na europejskich drogach o 100 proc. w porównaniu z I kwartałem oraz o 130 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Najbardziej dynamicznie rozwijające się rynki w minionym kwartale to Grecja, gdzie wzrost wyniósł 665 proc. rok do roku, Chorwacja ze wzrostem o 290 proc. i Austria, gdzie przybyło o 219 proc. więcej aut elektrycznych.

""

Bloomberg

Foto: energia.rp.pl

W Polsce rynek rozwija się cały czas na podobnym poziomie. W II kwartale liczba pojazdów elektrycznych wzrosła o 120 proc. rok do roku, co przekłada się na liczbę prawie 13 tysięcy samochodów elektrycznych (BEV). Dynamiczny wzrost ilości pojazdów elektrycznych pokazuje, w jakim kierunku dąży rynek motoryzacyjny, aby wypełniać ambitne cele klimatyczne Unii Europejskiej. Programy dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych w tym pomagają. Ich atrakcyjność zdecydowanie zachęca użytkowników do przesiadania się na pojazdy zeroemisyjne.

W Polsce na efekty programu „Mój elektryk” musimy jeszcze zaczekać, ponieważ dopiero co się rozpoczął i na razie znamy kryteria tylko dla indywidualnych użytkowników. W programie pojawiły się nowe możliwości finansowania zakupu pojazdów elektrycznych, np. poprzez leasing. Liczę na to, że „Mój elektryk” zakończy się dużym sukcesem wszystkich grup docelowych i przełoży się na wzrost elektrycznych flot w firmach – powiedział Krzysztof Burda, prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności.

""

Bloomberg

Foto: energia.rp.pl

Ponadto w Polsce czekamy również na zapowiadany już od dawna program dopłat do infrastruktury ładowania. W udostępnionym projekcie rozporządzenie wskazane zostało, że promowanym rozwiązaniem ma być infrastruktura szybkiego ładowania (powyżej 150 kW).

Elektromobilność
Czym się różni punkt ładowania samochodów elektrycznych od stacji ładowania
Elektromobilność
Orlen inwestuje w ładowarki. W planach ekspansja za ocean
Materiał partnera
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Elektromobilność
Kto zbuduje stacje ładowania elektryków? Brakuje ich nawet przy autostradach
Elektromobilność
Infrastruktura do ładowania e-aut rozwija się powoli
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10