Aktualizacja: 18.11.2024 02:05 Publikacja: 14.10.2021 15:13
Foto: Shutterstock
To było lato pod znakiem elektromobilności. Dopłaty do leasingu elektrycznych aut w programie #MójElektryk, kampania zachęcająca Polaków do korzystania z tych proekologicznych pojazdów, zapowiedź pomocy publicznej dla tych przedsiębiorców, którzy będą inwestować w stosowną infrastrukturę ładowania – to tylko kilka spośród zapowiedzianych i uruchomionych w tym okresie inicjatyw.
Przypieczętowaniem zmian ma być wspomniana nowelizacja. Wśród jej zapisów są takie, które ułatwią instalację i użytkowanie punktu ładowania, skracają procedurę rozpatrywania wniosku o instalację, definiują też, w jakich okolicznościach spółdzielnia czy wspólnota mieszkaniowa może wydać odmowną decyzję w sprawie instalacji prywatnego punktu poboru energii. Nowelizacja usankcjonuje dofinansowanie leasingu e-aut, doprecyzuje definicje i przepisy związane z infrastrukturą tankowania wodoru. W zasadzie wszystko gotowe, by dodać impetu rozwojowi elektromobilności w Polsce – w kierunku zapowiadanego niegdyś miliona elektryków do 2025 r.
Elektromobilność to również szereg zawiłych przepisów prawa, które dotyczą na przykład zarządców budynków. Pomagamy się w nich odnaleźć – mówi Damian Pazik, product manager eMobility w firmie E.ON Polska.
Należący do koncernu naftowego Orlen fundusz kupił udziały w spółce Euroloop, producencie ultraszybkich stacji dla pojazdów elektrycznych – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. I to nie koniec planów tej spółki VC.
Wraz z początkiem 2025 r. wejdą w życie nowe obowiązki dotyczące zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc do ładowania samochodów elektrycznych.
Przy szybkich drogach wciąż brakuje ładowarek. Ich budowa nie zawsze się opłaca ze względu na wysokie koszty i małą liczbę potencjalnych użytkowników.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Na tle innych krajów Polska ma jeszcze dużo do zrobienia. Tempo rozwoju swoich sieci ładowarek budujące je firmy uzależniają jednak od zapotrzebowania na takie usługi.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Wjechanie samochodem elektrycznym na niektóre parkingi może być zabronione. Od takiego zakazu można się jednak odwołać. Kiedy właściciele aut mają taką możliwość?
Arabia Saudyjska wprowadza na rynek swój pierwszy samochód elektryczny. Platforma elektryczna pochodzi od tajwańskiej firmy Foxconn, część technologii od BMW i chorwackiego specjalisty aut elektrycznych Rimac.
Inżynierowie z Korei Południowej opracowali nowatorski system kół w technologii „morphing”, a więc zapewniającej płynną zmianę kształtu. W efekcie koła zainstalowane np. w wózkach inwalidzkich, umożliwiają „wchodzenie” po schodach.
Polski samochodowy rynek wtórny jest bardzo mocno uzależniony od prywatnego importu. Ocenia się, że blisko dwie trzecie aut osobowych zarejestrowanych w Polsce miało już właścicieli za granicą.
Grupa Volkswagen i Rivian Automotive ogłosiły oficjalnie połączenie sił. Niemcy zainwestują olbrzymie kwoty w wykupienie połowy udziałów.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Od przyszłego roku samochody mogą podrożeć o kilka, kilkanaście tysięcy złotych z powodu wzrostu kosztów produkcji przez nowe regulacje emisji spalin. Natomiast potanieć mogą auta elektryczne
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas