Ekoenergetyka dostarczy duńskiemu operatorowi 15 stacjonarnych dwuwyjściowych stacji ładowania o mocy 150 kW. Staną one w dwóch miejskich zajezdniach autobusowych. Każda ze stacji zaprojektowanych w nowym designie narzuconym przez BAS będzie mogła ładować jednocześnie dwa autobusy z mocą 75 kW. Kontrakt z Duńczykami wart jest 2,8 mln zł netto. Ma być zrealizowany do końca kwietnia 2021 roku. Umowa zawiera także opcję, w ramach której BAS może podwoić zamówienie. Do 2030 roku Aarhus chce być neutralne pod względem emisji CO2.

""

Autobus elektryczny odjeżdża po ładowaniu

Foto: energia.rp.pl

Według Macieja Wojeńskiego, prezesa Ekoenergetyka – Sales, odpowiedzialnej za sprzedaż stacji ładowania na rynku krajowym i europejskim, wygrany w Danii przetarg ma potwierdzać wysokie kompetencje spółki w rozwiązaniach dla branży elektromobilności. Dania jest już piętnastym europejskim rynkiem, w którym obecna jest Ekoenergetyka. Zarazem jest to rynek, który mocno przyspiesza działania dla rozwoju elektrycznego transportu miejskiego.

Według branżowego serwisu Infobus, Kopenhaga, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle i Frederiksberg podpisały umowę o współpracy klimatycznej z duńskim Ministerstwem Transportu. Spośród wszystkich 3330 autobusów miejskich w Dani, około 800 jeździ właśnie w tych sześciu miastach. Jak zadeklarował duński minister transportu Benny Engelbrecht, staną się one „siłą napędową transformacji transportu publicznego”. W trakcie wycofywania miejskich autobusów z silnikiem diesla jest już Kopenhaga, która w marcu ogłosiła, że odebrała pierwsze autobusy z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

""

Ładowanie autobusu w Hanowerze

Foto: energia.rp.pl