Reklama

Azoty dają sobie 3 lata na decyzję o inwestycji w mały atom

Grupa Azoty rozważy wejście w energetykę wiatrową oraz małych reaktorów SMR .Decyzja o atomie ma być podjęta do 2024 r. Ma to pozwolić na uzyskanie dodatkowych kilkuset MW zeroemisyjnych źródeł energii. Nowa strategia do 2030 r. zakłada obranie kursu na zeroemisyjną gospodarkę.

Publikacja: 29.10.2021 10:01

Azoty dają sobie 3 lata na decyzję o inwestycji w mały atom

Foto: Grupa Azoty

Strategia Grupy Azoty 2021-2030 ma zawierać działania, napędzające przez transformację klimatyczno-energetyczną Grupy Kapitałowej. W ramach nowej strategii uruchomiony zostanie projekt „Zielone Azoty”, którego głównym celem będzie m.in. dekarbonizacja i zmniejszenie emisyjności instalacji Grupy, realizacja projektów badawczo-rozwojowych, zgodnych z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu oraz wdrożenie nowych rozwiązań w obszarze ekologicznych i zeroemisyjnych źródeł energii OZE, m.in. fotowoltaiki i energii wiatrowej. Zgodnie z przyjętymi założeniami, łączna moc nowych źródeł OZE w 2030 r. ma osiągnąć 300 MW. Rozważane przez Grupę wejście w segment energetyki wiatrowej oraz małych reaktorów SMR, ma pozwolić na uzyskanie dodatkowych kilkuset MW zeroemisyjnych źródeł energii.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Atom
Władze Wielkopolski nie ustępują w walce o drugą elektrownię jądrową
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Atom
Kto dostarczy technologię dla drugiej elektrowni jądrowej? W grze cztery kraje
Atom
PGE przejmie pełną kontrolę nad atomową spółką w Koninie. Jest porozumienie z ZE PAK
Atom
Największa elektrownia atomowa Europy zasilana z generatorów diesla. Tak działają Rosjanie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Atom
Ruszą kluczowe przygotowania terenu pod budowę atomu w Choczewie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama