Dotychczas realizowane w Grupie Lotos projekty innowacyjne koncentrowały się na opracowaniu technologii umożliwiających uzyskiwanie wyższej marży na przerobie ropy. Dziś koncern patrzy na to zagadnienie szerzej. W ramach projektu Hestor, wspólnie z AGH, politechnikami Śląską i Warszawska oraz firmami Chemkop i Gaz-System, pracuje nad technologią magazynowania energii w postaci wodoru z nadwyżek energii pochodzącej z elektrowni wiatrowych i słonecznych.
Kolejny projekt obejmuje prace studyjne, które mają w przyszłości umożliwić budowę w Gdańsku terminalu LNG małej skali.
– Ma on pełnić rolę bazy przeładunkowej, bunkrowania i dystrybucji LNG do odbiorców końcowych i stacji paliw – informuje Robert Stępniak z biura prasowego Lotosu.
Koncern rozwija też ideę Lotos Energy Hub, polegającą na stworzeniu nowoczesnych stacji umożliwiających zatankowanie pojazdu nie tylko paliwami tradycyjnymi, ale też innymi jego rodzajami, jak LNG, CNG, wodór czy prąd.
Współpraca z nauką
Strategia PKN Orlen oparta jest zarówno na poszukiwaniach nowych rozwiązań dotyczących podstawowej działalności, jak też wchodzeniu w nowe obszary biznesowe. – W tym zakresie wpisujemy się w plany polskiego rządu. Angażujemy się w projekty organiczne i B+R (badania i rozwój – red.), współpracę z partnerami – w tym polską nauką, tworzymy też platformę współpracy ze startupami – podaje biuro prasowe PKN Orlen.