Na stacjach BP w Polsce pojawiło się nowe paliwo

Post Image
Post Image

Pod marką Active koncern sprzedaje innowacyjne benzyny i olej napędowy, na których auto ma zajechać do 56 km dalej.

– To absolutnie nowatorskie rozwiązanie. Nowe paliwo, którego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń z silnika, już rok temu wprowadziliśmy na stacjach w Hiszpanii. Sukces, jaki osiągnęliśmy na tamtym rynku, sprawił, że teraz wprowadzamy je na następnych rynkach w Europie, w tym w Polsce – mówi Piotr Pyrich, dyrektor generalny BP w Polsce.

Nowy produkt w środę pojawił się na wszystkich stacjach koncernu w naszym kraju, zarówno własnych, jak i franczyzowych, w cenie nie wyższej niż zwykłych paliw. Wprowadzenie marki Active nie oznacza, że z rynku zniknie paliwo Ultimate, które BP wprowadziło w Polsce dekadę temu. W praktyce Active to bowiem pakiet innowacyjnych dodatków, które będą dolewane do wszystkich dotychczasowych paliw, zarówno benzyny, jak i diesla, w tym tych standardowych, jak i uszlachetnionych Ultimate.

Konkurencyjne sieci uszlachetniały do tej pory tylko paliwa premium, jak V-Power w przypadku Shella czy Verva z Orlenu.

W BP tłumaczą, że wprowadzenie Active na rynek nie zmieni struktury zaopatrzenia stacji BP w Polsce. Koncern nadal będzie kupował paliwo od rodzimych rafinerii, a także sprowadzał ze swoich niemieckich rafinerii czy zakładów Slovnaftu. W bazach mieszane będzie ono z innowacyjnym dodatkiem opracowanym w laboratoriach BP. – Nad technologią Active pracowaliśmy przez ostatnie pięć lat. Dzięki niej paliwa usuwają zanieczyszczenia w silniku już od pierwszego tankowania – mówi Peter Sauermann, dyrektor europejskiego działu technologii BP.

Naukowcy koncernu zapewniają, że stosowanie innowacyjnego paliwa Active zwiększa zasięg samochodu nawet do 56 km w przypadku oleju napędowego Ultimate Diesel i do 44 km dla benzyny Ultimate 98. – Przeprowadziliśmy ponad 50 tys. godzin prób w silnikach. Testy wykazały, że w przypadku pojazdów ciężarowych o masie 2,5–7,5 tony można zaoszczędzić do 340 litrów paliwa rocznie, a w tych o masie przekraczającej 16 ton nawet do 912 litrów – zaznacza Sauermann.

BP działa w Polsce od 25 lat. Koncern ma drugą w naszym kraju pod względem wielkości sieć, która liczy 0,5 tys. stacji (wyprzedza go tylko Orlen z ok. 1750 placówkami). Piotr Pyrich deklaruje, że spółka zamierza utrzymać pozycję lidera wśród zagranicznych operatorów w Polsce. – W tym celu chcemy co roku uruchamiać po kilkadziesiąt nowych stacji – dodaje.

BP w Polsce średnio co roku inwestuje około 100 mln zł.

Mogą Ci się również spodobać

Świat coraz bardziej ucieka Rosji

Kreml już wie, że na rynku ropy nie dotrzyma kroku konkurencji. Wydobycie wprawdzie ma ...

Sankcje na Iran zabolą Polskę

Droższa ropa, słabszy złoty, a nawet ograniczenie eksportu i inwestycji – to możliwe konsekwencje konfliktu USA ...

OPEC zwiększy wydobycie ropy?

Według źródeł w OPEC i poza nim kartel szykuje się do zwiększenia od czerwca ...

Prezes OMV: Nie może być tak, aby Polska tak zablokowała Opal

Prezes austriackiego sojusznika Gazpromu nie wierzy, że sądowa decyzja w sprawie Opal jest ostateczna ...

NFOŚiGW: 200 mln zł na bezemisyjny transport w miastach

200 mln zł czeka na samorządy planujące wymianę taboru miejskiego na autobusy elektryczne. Pieniądze ...

Maciej Woźniak: Rekordowy rok dla PGNiG

Gościem programu Michała Niewiadomskiego #RZECZoBIZNESIE był Maciej Woźniak, prezes PGNiG.