Przyznana dotacja będzie pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Jak podała spółka, decyzja KE to ostatni krok na drodze do podpisania przez Polskie LNG umowy o dofinansowanie projektu. Uzyskane w ten sposób bezzwrotne fundusze umożliwią obniżenie kosztów budowy terminala LNG. W konsekwencji wpłyną także na obniżenie taryfy usług regazyfikacyjnych, a co za tym idzie - importowanego gazu.
Ogłoszona decyzja kończy procedurę administracyjną rozpoczętą w sierpniu. Wówczas Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), zwrócił się do Komisji Europejskiej z prośbą o uznanie za zasadne udzielenie pomocy publicznej dla projektu terminalu LNG w Świnoujściu.
"Dziś, na niecałe 1000 dni dzielące nas od uruchomienia terminalu LNG w Świnoujściu, jestem pewien nie tylko daty rozpoczęcia działalności tego obiektu, ale i tego, że będzie to naprawdę ekonomiczna inwestycja. Otrzymane bezzwrotnie środki, to nic innego, jak oszczędność dla budżetu państwa, obywateli, a także przyszłych odbiorców gazu ze Świnoujścia" - poinformował prezes spółki Polskie LNG Zbigniew Rapciak.
Decyzja KE oznacza, że łączna kwota uzyskanych dotacji będzie stanowić 45 proc. kosztów wartego ok. 2,5 mld złotych terminalu - podała spółka.
W listopadzie 2010 roku projekt uzyskał z Unii Europejskiej bezzwrotne dofinansowanie w wysokości 55 mln euro.