Ogromna strata niemieckiego giganta

Spadające ceny prądu i promowanie zielonej energii przez niemiecki rząd pogrążają koncern energetyczny E.on. Strata firmy za ubiegły rok wyniosła 7 mld euro.

Publikacja: 09.03.2016 10:44

Ogromna strata niemieckiego giganta

Foto: Bloomberg

E.on odnotował stratę roczną drugi rok z rzędu. W 2014 r. energetyczny koncern miał 3,16 mld euro straty.

Analitycy przepytani przez agencję Bloomberg oczekiwali, że strata spółki za 2015 r. wyniesie 6,4 mld euro.

Odpis firmy z uwagi na spadające ceny wyniósł za 2015 r. 8,8 mld euro. Ceny energii w Niemczech zanotowały najniższy poziom od 2002 r, i były o 75 proc. niższe od szczytu z 2008 r.

We wtorek największy rywal firmy RWE poinformował o stracie w wysokości 637 mln euro. Firma obarczyła ceny surowców, szczególnie spadające ceny węgla, winą za niekorzystny wynik.

E.on przenosi część swojej działalności dotyczącej energetyki konwencjonalnej do firmy o nazwie Uniper. Sam koncern ma zająć się energetyką odnawialną, zarządzaniem siecią i dystrybucją.

Mimo straty, firma podzieli się zyskiem z akcjonariuszami, wypłaci 50 centów na akcję.

Akcje E.on spadają o 0,3 proc. do 8,31 euro na giełdzie we Frankfurcie. W tym roku walory firmy zanurkowały już o 6,9 proc. wobec spadku indeksu DAX o 9,1 proc.

E.on odnotował stratę roczną drugi rok z rzędu. W 2014 r. energetyczny koncern miał 3,16 mld euro straty.

Analitycy przepytani przez agencję Bloomberg oczekiwali, że strata spółki za 2015 r. wyniesie 6,4 mld euro.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Elektroenergetyka
Moc na trzy lata. Trwają rozmowy, co potem
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Elektroenergetyka
Ten rok da odpowiedź, kiedy spółki odejdą od węgla
Elektroenergetyka
Andrzej Modzelewski, prezes E.ON Polska: Nie można dłużej żyć na energetyczny kredyt
Elektroenergetyka
Fico grozi, słowacki operator nie słucha i wspiera Ukrainę
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Elektroenergetyka
Polska może pomóc Ukrainie z prądem. Ale potrzebujemy wsparcia
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej