Branża apeluje: Zwiększyć udział polskich firm w budowie farm wiatrowych na Bałtyku

Przyjęcie krajowej Strategii Rozwoju Przemysłu Morskich Farm Wiatrowych ułatwiłoby finansowanie i tworzenie nowych partnerstw - uważa branża. Zaproponowano także powołanie nowej spółki. Celem jest polski udział w budowie nowych farm wiatrowych na Bałtyku powyżej 40 proc.

Publikacja: 17.04.2025 14:48

Prezentacja raportu offshore PSEW

Prezentacja raportu offshore PSEW

Foto: PSEW

Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Fundacja Wind Industry Hub (WIH) zaprezentowały „Polską strategię rozwoju przemysłu morskich farm wiatrowych”. Ma to być drogowskaz dla krajowej polityki przemysłowej w sektorze morskich farm wiatrowych. – Kampania inwestycyjna w morskie farmy wiatrowe nie jest porównywalna z żadnym innym przedsięwzięciem rozwojowym we współczesnej Polsce. Mówimy o skali 300 mld zł nakładów inwestycyjnych w perspektywie 2040 roku. Ten program to dowód polskiej ambicji i odwagi w dążeniu do nowoczesności. To inwestycja, która wymaga również śmiałości, wizji i długotrwałego zaangażowania. Jeśli do tego dodamy kolejne miliardy inwestycji w lądową energetykę wiatrową, to otrzymujemy obraz największego projektu transformacji energetycznej w historii kraju — impulsu rozwojowego, który może nie tylko unowocześnić polską gospodarkę, ale też zapewnić jej konkurencyjność na dekady oraz stworzyć tysiące miejsc pracy w branżach przyszłości – mówi Janusz Gajowiecki, prezes WIH.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
OZE
Miliardy wsparcia dla zielonej energii. Kolejne aukcje OZE w tym roku
OZE
Za rok Orlen prześle do sieci pierwszy prąd z wiatraków na Bałtyku
OZE
Polenergia i Equinor z decyzją inwestycyjną dla wiatraków na morzu
OZE
Janusz Bil, prezes Orlen Neptun: Morska energetyka wiatrowa ma się zupełnie dobrze
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
OZE
Coraz więcej firm i instytucji korzysta z małego OZE