Reklama
Rozwiń
Reklama

Ujemne ceny energii nie oznaczają niższych rachunków za prąd, tylko nowe problemy

Na Towarowej Giełdzie Energii coraz częściej obserwowane są ujemne ceny. W sierpniu odnotowano kolejne rekordy. Spółki energetyczne z trudem dostosowują się do zmian, a operator zaleca większą elastyczność.

Aktualizacja: 14.08.2024 06:37 Publikacja: 14.08.2024 04:30

Ujemne ceny energii nie oznaczają niższych rachunków za prąd, tylko nowe problemy

Foto: Adobe Stock

W niedzielę 11 sierpnia na Towarowej Giełdzie Energii odnotowano rekordowe ceny energii. Były one jednak... ujemne. Do tej niecodziennej sytuacji doszło w niedzielę w ciągu dnia. W kontraktach na zakup energii o godz. 15 odnotowano niespotykaną dotychczas wartość -360 zł za 1 MWh. Poprzedni rekord padł 27 lipca, kiedy płacono ok. -270 zł za MWh.

Nie oznacza to jednak, że zakład energetyczny będzie nam „dopłacał” do rachunku. Nowy trend zmusza jednak producentów energii do innego zabezpieczenia dostaw niż dotychczas. Pierwszy raz ujemne ceny pojawiły się na TGE w 2023 r., ale w tym roku to zjawisko występuje coraz częściej.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ceny Energii
Ceny prądu w Polsce w środku stawki UE. Niepokoi jedna liczba
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ceny Energii
Rząd chce uproszczenia rachunków za prąd
Ceny Energii
Taryfy na prąd spadną do końca roku. Gospodarstwa domowe mają ceny prądu zamrożone
Ceny Energii
Prezydent podpisał ustawę o mrożeniu cen energii i o bonie ciepłowniczym
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ceny Energii
Ceny prądu na przyszły rok spadną? Na dwoje babka wróżyła
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama