W ramach projektu Hyundai Hydrogen Mobility stowarzyszenie H2 Mobilität Schweiz w 2020 roku zakupi 50 ciężarówek Hyundaja z elektrycznymi ogniwami paliwowymi. Pierwsza z nich dotarła do Szwajcarii wiosną tego roku. Do 2025 roku flota ma liczyć 1600 pojazdów.
H2 Mobilität Schweiz zamierza wynajmować te ciężarówki szwajcarskim przewoźnikom. Opłata naliczana będzie od przejechanych kilometrów. Wynajem ciężarówek może się klientom opłacać, gdyż opłata obejmuje także wodór i związany z nim serwis. Ponadto przewoźnicy eksploatujący ciężarówki z napędem na wodór nie muszą w Szwajcarii płacić opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych.
H2 Mobilität Schweiz będzie otrzymywać zielony wodór od firmy HYDROSPIDER, która jest czołowym producentem tego paliwa w Szwajcarii. HYDROSPIDER jest własnością między innymi firmy H2 Energy, która jest członkiem i założycielem wyżej wymienionego stowarzyszenia H2 Mobilität Schweiz. Najwięcej udziałów w pierwszej komercjalnej fabryce zielonego wodoru posiada Alpiq, największy koncern energetyczny w Szwajcarii. Z kolei przodujący koncern technologiczno-przemysłowy Linde jest właścicielem 10% udziałów w instalacji do elektrolizy o mocy 2 MW. Instalacja mieści się przy elektrowni wodnej w Gösgen.
W maju odbyły się pierwsze testy procesu, który docelowo będzie zużywał 3 do 4% energii elektrycznej wytwarzanej przez tę elektrownię, dając około 270–300 ton wodoru rocznie. Ilość ta wystarczy dla 40–50 ciężarówek. Jak podaje portal energate.de, wyprodukowany wodór trafi do specjalnych pojemników, służących jako magazyny.