Kto ma dbać o zapasy diesla i benzyn? Firmy chcą zmian

Unimot, Anwim, Orlen i MOL domagają się, aby większą odpowiedzialność za magazynowanie diesla i benzyn wzięło na siebie państwo.

Publikacja: 13.05.2024 04:30

Kto ma dbać o zapasy diesla i benzyn? Firmy chcą zmian

Foto: Bloomberg

Firmy importujące paliwa płynne na polski rynek domagają się zmian w regulacjach dotyczących tworzenia zapasów obowiązkowych. Dziś muszą je zapewniać na 53 dni, a Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych (RARS) – na kolejne 37 dni. Docelowo branża chce, aby to było odpowiednio 30 i 60 dni. Postulat ten popiera m.in. Unimot.

– Obowiązki wynikające z konieczności magazynowania zapasów powinny w większym stopniu ciążyć na instytucjach państwowych, w tym przypadku konkretnie na RARS, która jest instytucją specjalnie do tego powołaną. Wysokie koszty finansowania związane z utrzymywaniem zapasów obowiązkowych oraz brak pojemności magazynowych są permanentnymi wyzwaniami dla całej naszej branży i powinny być one rozwiązane systemowo – uważa Robert Brzozowski, wiceprezes ds. handlowych Unimotu.

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Paliwa
Amerykańska hipokryzja: USA importują paliwa z rosyjskiej ropy przez pośredników
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Paliwa
„Spiegel”: NATO przedłuży rurociąg z Niemiec do Polski
Paliwa
W Rosji brakuje benzyny. Będzie całkowity zakaz eksportu
Paliwa
Orlen skreślony z listy wstydu największego państwowego funduszu świata
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Paliwa
Rafinerie Rosji produkują najmniej od 12 lat. Efekt skutecznych ataków dronów
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście