Japończycy zaczynają ekologiczną produkcję wodoru

Japońskie koncerny we współpracy z władzami lokalnymi ogłosiły rozpoczęcie przyjaznej dla środowiska naturalnego produkcji wodoru, dla pojazdów mechanicznych. Pierwiastek chemiczny będzie pozyskiwany z elektrowni wiatrowej Hama Wing w Yokohamie.

Publikacja: 14.03.2016 11:31

Japończycy zaczynają ekologiczną produkcję wodoru

Foto: 123rf.com

Agencja Associated Press tłumaczy, że w projekcie biorą udział władze prefektury Kanagawa, miast Yokohama i Kawasaki, a także koncernów Toyota, Toshiba i Iwatani. AP zwraca uwagę, że dzięki temu rozwiązaniu opracowane przez Toyotę ogniwa paliwowe będą mogły być zaopatrywane w wodór w sposób przyjazny dla środowiska, a nie poprzez wykorzystanie paliw kopalnych, jak było do tej pory.

W poniedziałek ogłoszono, że wodór z elektrowni wiatrowej będzie kompresowany i transportowany ciężarówkami. Następnie pierwiastek będzie wykorzystywany do napędzania wózków widłowych z ogniwami paliwowymi pracujących w czterech miejscach: fabryce, targu owocowo-warzywnym oraz w dwóch magazynach.

Tłumacząc decyzję o produkowaniu wodoru zamiast energii elektrycznej w Hama Wing przedstawiciel Toyoty Shigeki Tomoyama zwracał uwagę, że łatwiej magazynować wodór niż prąd. Dodał, że czysty wodór jest najlepszą odpowiedzią dla wyzwań związanych z globalnym ociepleniem i kryzysami energetycznymi.

„Potrzebne są stabilne dostawy wolnego od dwutlenku węgla wodoru” – podkreślał Tomoyama podczas konferencji prasowej w Yokohamie.

AP dodaje, że pozyskiwany z elektrowni wiatrowych wodór powinien zmniejszyć o 80 proc. emisję dwutlenku węgla do atmosfery w porównaniu z produkcją pierwiastka opartą na paliwach kopalnych.

Niedawno opracowano specjalne wersje samochodów dostawczych, które służą jako stacje ładowania wodorem dla wózków widłowych. Amerykańska agencja przypomina, że Japonia chce stać się liderem technologii wodorowych i zaprezentować wykorzystanie tych innowacji podczas igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 roku.

AP przypomina, że w zeszłym tygodniu Honda wprowadziła na japoński rynek swój samochód wodorowy – Clarity. Tymczasem już wcześniej Toyota zaczęła sprzedawać na międzynarodowych rynkach model Mirai. Masową produkcję samochodów z ogniwami paliwowymi prowadzi też południowokoreański koncern Hyundai.

Agencja Associated Press tłumaczy, że w projekcie biorą udział władze prefektury Kanagawa, miast Yokohama i Kawasaki, a także koncernów Toyota, Toshiba i Iwatani. AP zwraca uwagę, że dzięki temu rozwiązaniu opracowane przez Toyotę ogniwa paliwowe będą mogły być zaopatrywane w wodór w sposób przyjazny dla środowiska, a nie poprzez wykorzystanie paliw kopalnych, jak było do tej pory.

W poniedziałek ogłoszono, że wodór z elektrowni wiatrowej będzie kompresowany i transportowany ciężarówkami. Następnie pierwiastek będzie wykorzystywany do napędzania wózków widłowych z ogniwami paliwowymi pracujących w czterech miejscach: fabryce, targu owocowo-warzywnym oraz w dwóch magazynach.

Nowa Energia
Symboliczna zmiana lidera. Chiny prześcignęły Europę w przyszłościowej sferze
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Nowa Energia
Globalne koncerny wyniuchały nową niszę na rynku. Wkrótce będzie warta biliony
Materiał partnera
Nowe paliwa muszą być skrupulatnie odmierzane
Nowa Energia
Rekordowa produkcja energii z wiatru, słońca i wody - PGE prowadzi w zielonej zmianie
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Nowa Energia
Bezpieczeństwo dostaw gazu nie jest zagrożone
Nowa Energia
PGE otworzyła Biuro Obsługi Klienta w Janowie Lubelskim