Aktualizacja: 07.08.2016 21:32 Publikacja: 07.08.2016 19:51
Foto: Bloomberg
W ostatnich latach udział szarej strefy tylko w rynku oleju napędowego wynosił w Polsce ok. 15–20 proc. Cierpi na tym m.in. budżet państwa, którego straty z tytułu niepobranych lub wyłudzonych zwrotów w różnych podatkach i daninach obejmujących paliwa szacowane są na 4–6 mld zł rocznie. Na nielegalnym handlu paliwami tracą również firmy postępujące zgodnie z prawem. Sytuacja jednak się zmienia.
– Działania poprzedniego i obecnego rządu zmierzające do ograniczenia szarej strefy na rynku paliw w Polsce powoli przynoszą oczekiwane skutki. W efekcie legalna sprzedaż oleju napędowego czy benzyn powinna systematycznie rosnąć – mówi Tomasz Kasowicz, analityk DM BZ WBK. Dodaje, że nasz kraj sąsiaduje z państwami, w których podjęto właściwe kroki i uporano się z problemem szarej strefy. To pokazuje, że również u nas w jakiejś skali powinno się to udać.
Giełdowa rekomendacja jednego z biur maklerskich przełożyła się na duży skok wartości akcji spółki kontrolowanej...
W 2025 roku polski sektor energetyczny znalazł się w centrum zainteresowania inwestorów. Indeks WIG-energia wzró...
Proces transformacji europejskiej energetyki jest złożony. Wymaga skoordynowanych działań na różnych płaszczyzna...
Agencja Rozwoju Przemysłu, Polimex Mostostal oraz Towarzystwo Finansowe Silesia przystępują do wspólnego projekt...
Zakup i montaż fotowoltaiki wymagają znacznych nakładów finansowych i choć to inwestycja na lata, to jednak nie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas