Serwisy zakupów grupowych zasłynęły głównie dzięki promocyjnym ofertom na weekendowe wyjazdy czy usługi kosmetyczne. Jednak sukcesywnie wchodzą w zupełnie nowe segmenty rynku, jak usługi doradcze, studia wyższe. A ostatnio także sprzedaż energii elektrycznej.
Tego typu oferta jest od wczoraj dostępna na serwisie Gruper, a powstała we współpracy ze spółką KRI Marketing and Trading, należącą do giełdowej CP Energia. Rejestrując się w systemie klient dostaje za darmo kupon i w ramach pakietu -333 kWh energii elektrycznej, czyli odpowiednik dwumiesięcznego zużycia prądu w przeciętnym gospodarstwie domowym. Później wypełnia specjalną aplikację, by zmienić dotychczasowego dostawcę energii elektrycznej. Jednak jak czytamy w informacji na Gruperze, dostaje jednocześnie gwarancję niezmienności ceny prądu do końca czerwca 2014 r.
– Tylko poprzez zmuszenie firm do konkurowania między sobą będziemy w stanie wpływać na ceny ich usług – mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Gruper. pl.
Choć już od 2007 r. Polacy mają możliwość zmiany dostawcy energii, chętnych na taką operację nie było dotąd zbyt wielu. Jak podaje Urząd Regulacji Energetyki, na koniec 2011 r. zdecydowało się na to ponad 14,3 tys. gospodarstw domowych oraz 21,7 tys. odbiorców komercyjnych. Dopiero w ostatnim roku widać przyśpieszenie – na koniec 2010 r. było to bowiem odpowiednio 7,6 tys. firm oraz 1,3 tys. gospodarstw domowych. URE tłumaczy zmianę przede wszystkim wzmożoną aktywnością niektórych sprzedawców. Teraz dzięki sprzedaży energii elektrycznej przez Internet ich liczba może jeszcze wzrosnąć. Wczoraj do godziny 16 z oferty Grupera skorzystało już niemal 300 osób.
– Pamiętajmy jednak, że swoboda wyboru sprzedawcy stwarza jedno podstawowe zagrożenie – możemy nieświadomie zgodzić się na warunki gorsze niż dotychczas. Zawsze, a zwłaszcza w przypadku akwizycji bezpośredniej i telefonicznej uważajmy, co podpisujemy – czytamy w komunikacie URE.