Reklama

Komornik wchodzi do Gazpromu

Rosyjski koncern nie zapłacił 36 mln euro kary nałożonej nań przez litewski urząd antymonopolowy. Teraz czeka go egzekucja komornicza.

Publikacja: 23.03.2017 19:10

Komornik wchodzi do Gazpromu

Foto: Bloomberg

Wczoraj (22.03) minął termin zapłaty przez Gazprom 35,651 mln euro kary nałożonej przez Radę ds Konkurencji (urząd antymonopolowy Litwy) w październiku 2014 r, podała agencja Interfaks. To najwyższa kara za naruszenie prawa o konkurencji nałożona na Litwie.

Gazprom został ukarany za to, że w latach 2013-2014 nie pozwolił firmie Lietuvos energijos gamyba (LEG) na podpisanie umów z dwoma przedsiębiorstwami na dostawy gazu. LEG w 2012 r znalazł w Europie Zachodniej możliwości zakupu gazu na lepszych niż oferowane przez Gazprom eksport. Wystąpił do Rosjan o możliwość zamiany: część gazu, który Gazprom dostarczał do Polski przez Białoruś, zostałaby skierowana na Litwę; a LEG rekompensowałby „gazpromowski" gaz Polsce swoim kupionym w Europie Zachodniej. Gazprom się na to ie zgodził. Tym samym złamał warunki pozwolenia udzielonego przez urząd antymonopolowy w 2004 r na zakup 34 proc. ówczesnego krajowego operatora gazowego Lietuvos dujos.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama