Reklama

Lider Polskiego Alarmu Smogowego: Zmiany w Czystym Powietrzu nie usprawniają obsługi wniosków

Przez dziesięć miesięcy NFOŚiGW wiedział o patologiach w Czystym Powietrzu i nie wprowadził zmian, które by je wyeliminowały. Te zaniechania kosztowały podatnika co najmniej miliard złotych - uważa Andrzej Guła, lider Polskiego Alarmu Smogowego.

Publikacja: 19.12.2024 11:45

Andrzej Guła, lider Polskiego Alarmu Smogowego

Andrzej Guła, lider Polskiego Alarmu Smogowego

Foto: stanbaranski_KAS

Dlaczego Państwo protestowali przeciwko zawieszeniu naboru do programu Czyste Powietrze? NFOŚiGW mówi o nieprawidłowościach rzędu 600 mln zł…

Nie ma wątpliwości, że wprowadzenie reform w Czystym Powietrzu jest konieczne. Informowaliśmy o tym nowy zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska od samego początku, czyli od lutego. Wskazywaliśmy na nieprawidłowości i nadużycia, takie jak montowanie pomp ciepła w budynkach do tego nieprzygotowanych, słabo ocieplonych tzw. wampirach energetycznych, wskazywaliśmy na działalność nieuczciwych firm-naganiaczy. Mówiliśmy, że z reformami nie można czekać do końca roku.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Energetyka Zawodowa
PGE osiągnęła porozumienie w Dolnej Odrze. Pakiety socjalne wyniosą 250 mln zł
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Energetyka Zawodowa
Tauron na historycznym szczycie. Rynek docenia perspektywy
Energetyka Zawodowa
Polskie firmy mogą skorzystać na unijnym akcie o surowcach krytycznych. Ruszył kolejny nabór
Energetyka Zawodowa
Dla wielu krajów bezpieczeństwo energetyczne staje się priorytetem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Energetyka Zawodowa
Awans prezesa Energi do Orlenu. W tle niepewny los wydzielenia Energi z Orlenu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama