Potwierdziły się informacje „Rzeczpospolitej”. W marcu napisaliśmy, że Multimedia Polska, jedna z trzech największych sieci telewizji kablowej w kraju, wyjdzie z ogólnopolską ofertą energii elektrycznej i gazu. W środę strategię operatora zakładającą sprzedaż dodatkowych usług abonamentowych tam, gdzie nie ma on infrastruktury kablowej, przedstawił prezes Andrzej Rogowski.
Kablówka zaczęła sprzedaż gazu już w tym miesiącu. – Pilotaż, który przeprowadziliśmy, pokazuje, że sprzedaż gazu może być naszym czarnym koniem – mówi Rogowski.
Nowa usługa to element szerszego planu, który wesprą działania wizerunkowe. Logo Multimediów zostało odświeżone, a od czwartku rusza ogólnopolską kampania reklamowa. Telewizyjne spoty z czterema chomikami w roli głównej przygotowała agencja PZL, znana m.in. z kreacji dla Kompanii Piwowarskiej, producenta piwa Żubr.
W stronę wzrostu
– Branża nie ma przestrzeni na dynamiczny rozwój. Podstawowy rynek jest nasycony – tłumaczy Rogowski, dlaczego kablówka wybiera nowy kierunek. Przed podobnym dylematem stoją też inni dostawcy płatnej telewizji, a także telekomy, zarówno stacjonarne, jak i komórkowe. Firmy z tego sektora od kilku lat próbują sił na nowych dla siebie rynkach: bankowości, ubezpieczeń czy właśnie energii elektrycznej i gazu.
Orędownikiem pomysłu, aby operatorzy telekomunikacyjni radzili sobie w ten sposób, był Zygmunt Solorz-Żak. Jego grupa nie zdradza jednak, ilu klientów skorzystało do tej pory z oferty na prąd, którą ma Polkomtel, operator sieci Plus. Nie spieszy się jednak z wejściem na rynek gazu.