Nowa umowa opiewająca na 1,177 mld zł będzie obowiązywać od 1 stycznia 2020 r.
W komunikacie podkreśla się, że przedłużenie umowy wynikało z wysokiej jakości dotychczas świadczonych usług.Od trzech lat regularnie spada liczba awarii zależnych od urządzeń sieci trakcyjnej – z 340 (w 2016 r.) do 114 (w 2017 r.) i 34 (w 2018 roku). To 10 razy mniej. Jeszcze 3 lata temu ze względu na uszkodzenia sieci pasażerowie spędzali 40 tys. min. w opóźnionych pociągach. Doliczając pociągi towarowe, liczba opóźnień wynosiła wówczas 117 tys. minut.
W ciągu tych lat PKP Energetyka przeznaczyła prawie 300 mln złotych na inwestycje.
– Podpisanie umowy to ważne wydarzenie, gwarantujące stabilność jednego z kluczowych elementów infrastruktury kolejowej w Polsce, co jest istotne również dla milionów pasażerów, korzystających codziennie z usług polskiej kolei – mówi Wojciech Orzech, prezes PKP Energetyka.