Black Red White chce poprawić rentowność

Jeden z potentatów rynku meblowego – firma Black Red White pracuje nad poprawą efektywności kosztowej wszystkich procesów biznesowych i optymalizacją łańcucha dostaw.

Publikacja: 02.07.2015 13:56

Black Red White chce poprawić rentowność

Foto: Fotorzepa, Dziennik Wschodni DzW Dziennik Wschodni

Celem jest poprawa rentowności i utrzymanie rynkowej pozycji.

– Jednym z kluczowych zagadnień jest realizacja nowej strategii energetycznej, której fundamentem jest zapewnienie firmie bezpieczeństwa energetycznego, przy jednoczesnej trosce o środowisko – zaznacza Zbigniew Andrzejewski, prezes BRW.

Chodzi nie tylko o oszczędności, ale też o wykorzystanie odpadów z produkcji mebli.

Główne założenia polityki energetycznej meblowej grupy wdrażane są od stycznia tego roku. W obrębie BRW stworzono spółkę odpowiedzialną między innymi za działania związane z planowanym wykorzystaniem energii solarnej dla celów socjalno-bytowych. Od kilku miesięcy trwa również cykl audytów energetycznych, czyli kontroli różnego typu instalacji w zakładach produkcyjnych. Potrwają one zgodnie z planem do listopada. Kontroli zostaną poddane także instalacje: odpylania, oświetlenia, wentylacyjno-grzewcza oraz ogrzewania. Firma powołała także Sekcję Elektrociepłowni odpowiedzialną za zarządzanie energią, złożoną z przedstawicieli poszczególnych spółek zależnych. Nowo opracowany budżet na lata 2015-2018 dla Elektrociepłowni w Biłgoraju zakłada między innymi kompleksowy przegląd turbiny parowej, wymianę wymurówki kotła parowego K2 oraz wymianę wymurówki kotła parowego K3. Spółka zamierza starać się o środki unijne z obecnej perspektywy finansowej na rozbudowę elektrociepłowni. – Analiza wyników działań audytowych wstępnie pozwala przewidywać, że potencjał oszczędności w skali roku utrzyma się na poziomie 300 tys. zł – zaznacza szef BRW. – Na podstawie analizy faktur za energię zużywaną we wszystkich zakładach, hurtowniach i salonach grupy zamówiona moc została dostosowana do rzeczywistych potrzeb. Szacujemy, że oszczędności w tym zakresie powinny wynieść dodatkowe 250 tys. zł w perspektywie roku – dodaje Andrzejewski.

Produkcja mebli BRW odbywa się dziś w 21 zakładach w Polsce i za granicą. Grupa zatrudnia około 8 tys. pracowników. Ma w sumie ok. 800 punktów partnerskich, 74 salonów własnych, w tym 12 salonów wielkopowierzchniowych.

W ubiegłym roku jej przychody sięgnęły 1,63 mld zł w porównaniu do 1,57 mld zł rok wcześniej. Spółka nie podaje wielkości zysków.

Celem jest poprawa rentowności i utrzymanie rynkowej pozycji.

– Jednym z kluczowych zagadnień jest realizacja nowej strategii energetycznej, której fundamentem jest zapewnienie firmie bezpieczeństwa energetycznego, przy jednoczesnej trosce o środowisko – zaznacza Zbigniew Andrzejewski, prezes BRW.

Pozostało 89% artykułu
Elektroenergetyka
Nowa usługa PSE ma zmniejszyć nadwyżki energii w ciągu dnia
Elektroenergetyka
Wkrótce możemy poznać nazwisko nowego prezesa URE
Elektroenergetyka
Rośnie zużycie energii. Do łask wraca niechciany surowiec
Elektroenergetyka
Coraz mniej rezerwy do produkcji prądu. Ryzykowny poziom
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Elektroenergetyka
Zawyżone prognozy zużycia energii? Klienci dostają nowe prognozy
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki