Black Red White chce poprawić rentowność

Jeden z potentatów rynku meblowego – firma Black Red White pracuje nad poprawą efektywności kosztowej wszystkich procesów biznesowych i optymalizacją łańcucha dostaw.

Publikacja: 02.07.2015 13:56

Black Red White chce poprawić rentowność

Foto: Fotorzepa, Dziennik Wschodni DzW Dziennik Wschodni

Celem jest poprawa rentowności i utrzymanie rynkowej pozycji.

– Jednym z kluczowych zagadnień jest realizacja nowej strategii energetycznej, której fundamentem jest zapewnienie firmie bezpieczeństwa energetycznego, przy jednoczesnej trosce o środowisko – zaznacza Zbigniew Andrzejewski, prezes BRW.

Chodzi nie tylko o oszczędności, ale też o wykorzystanie odpadów z produkcji mebli.

Główne założenia polityki energetycznej meblowej grupy wdrażane są od stycznia tego roku. W obrębie BRW stworzono spółkę odpowiedzialną między innymi za działania związane z planowanym wykorzystaniem energii solarnej dla celów socjalno-bytowych. Od kilku miesięcy trwa również cykl audytów energetycznych, czyli kontroli różnego typu instalacji w zakładach produkcyjnych. Potrwają one zgodnie z planem do listopada. Kontroli zostaną poddane także instalacje: odpylania, oświetlenia, wentylacyjno-grzewcza oraz ogrzewania. Firma powołała także Sekcję Elektrociepłowni odpowiedzialną za zarządzanie energią, złożoną z przedstawicieli poszczególnych spółek zależnych. Nowo opracowany budżet na lata 2015-2018 dla Elektrociepłowni w Biłgoraju zakłada między innymi kompleksowy przegląd turbiny parowej, wymianę wymurówki kotła parowego K2 oraz wymianę wymurówki kotła parowego K3. Spółka zamierza starać się o środki unijne z obecnej perspektywy finansowej na rozbudowę elektrociepłowni. – Analiza wyników działań audytowych wstępnie pozwala przewidywać, że potencjał oszczędności w skali roku utrzyma się na poziomie 300 tys. zł – zaznacza szef BRW. – Na podstawie analizy faktur za energię zużywaną we wszystkich zakładach, hurtowniach i salonach grupy zamówiona moc została dostosowana do rzeczywistych potrzeb. Szacujemy, że oszczędności w tym zakresie powinny wynieść dodatkowe 250 tys. zł w perspektywie roku – dodaje Andrzejewski.

Produkcja mebli BRW odbywa się dziś w 21 zakładach w Polsce i za granicą. Grupa zatrudnia około 8 tys. pracowników. Ma w sumie ok. 800 punktów partnerskich, 74 salonów własnych, w tym 12 salonów wielkopowierzchniowych.

W ubiegłym roku jej przychody sięgnęły 1,63 mld zł w porównaniu do 1,57 mld zł rok wcześniej. Spółka nie podaje wielkości zysków.

Celem jest poprawa rentowności i utrzymanie rynkowej pozycji.

– Jednym z kluczowych zagadnień jest realizacja nowej strategii energetycznej, której fundamentem jest zapewnienie firmie bezpieczeństwa energetycznego, przy jednoczesnej trosce o środowisko – zaznacza Zbigniew Andrzejewski, prezes BRW.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Elektroenergetyka
Na Śląsku i w Małopolsce bez węgla. Tauron proponuje alternatywy
Elektroenergetyka
Spółki inwestują w rozbudowę sieci
Elektroenergetyka
Premier Ontario grozi USA odcięciem prądu. „Dostaną podwójny cios”
Elektroenergetyka
USA przerywają wsparcie dla odbudowy ukraińskiej sieci energetycznej
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Elektroenergetyka
Litwa rozbiera linie przesyłowe z Rosją i Białorusią. Trafią na Ukrainę
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń