Black Red White chce poprawić rentowność

Jeden z potentatów rynku meblowego – firma Black Red White pracuje nad poprawą efektywności kosztowej wszystkich procesów biznesowych i optymalizacją łańcucha dostaw.

Publikacja: 02.07.2015 13:56

Black Red White chce poprawić rentowność

Foto: Fotorzepa, Dziennik Wschodni DzW Dziennik Wschodni

Celem jest poprawa rentowności i utrzymanie rynkowej pozycji.

– Jednym z kluczowych zagadnień jest realizacja nowej strategii energetycznej, której fundamentem jest zapewnienie firmie bezpieczeństwa energetycznego, przy jednoczesnej trosce o środowisko – zaznacza Zbigniew Andrzejewski, prezes BRW.

Chodzi nie tylko o oszczędności, ale też o wykorzystanie odpadów z produkcji mebli.

Główne założenia polityki energetycznej meblowej grupy wdrażane są od stycznia tego roku. W obrębie BRW stworzono spółkę odpowiedzialną między innymi za działania związane z planowanym wykorzystaniem energii solarnej dla celów socjalno-bytowych. Od kilku miesięcy trwa również cykl audytów energetycznych, czyli kontroli różnego typu instalacji w zakładach produkcyjnych. Potrwają one zgodnie z planem do listopada. Kontroli zostaną poddane także instalacje: odpylania, oświetlenia, wentylacyjno-grzewcza oraz ogrzewania. Firma powołała także Sekcję Elektrociepłowni odpowiedzialną za zarządzanie energią, złożoną z przedstawicieli poszczególnych spółek zależnych. Nowo opracowany budżet na lata 2015-2018 dla Elektrociepłowni w Biłgoraju zakłada między innymi kompleksowy przegląd turbiny parowej, wymianę wymurówki kotła parowego K2 oraz wymianę wymurówki kotła parowego K3. Spółka zamierza starać się o środki unijne z obecnej perspektywy finansowej na rozbudowę elektrociepłowni. – Analiza wyników działań audytowych wstępnie pozwala przewidywać, że potencjał oszczędności w skali roku utrzyma się na poziomie 300 tys. zł – zaznacza szef BRW. – Na podstawie analizy faktur za energię zużywaną we wszystkich zakładach, hurtowniach i salonach grupy zamówiona moc została dostosowana do rzeczywistych potrzeb. Szacujemy, że oszczędności w tym zakresie powinny wynieść dodatkowe 250 tys. zł w perspektywie roku – dodaje Andrzejewski.

Produkcja mebli BRW odbywa się dziś w 21 zakładach w Polsce i za granicą. Grupa zatrudnia około 8 tys. pracowników. Ma w sumie ok. 800 punktów partnerskich, 74 salonów własnych, w tym 12 salonów wielkopowierzchniowych.

W ubiegłym roku jej przychody sięgnęły 1,63 mld zł w porównaniu do 1,57 mld zł rok wcześniej. Spółka nie podaje wielkości zysków.

Celem jest poprawa rentowności i utrzymanie rynkowej pozycji.

– Jednym z kluczowych zagadnień jest realizacja nowej strategii energetycznej, której fundamentem jest zapewnienie firmie bezpieczeństwa energetycznego, przy jednoczesnej trosce o środowisko – zaznacza Zbigniew Andrzejewski, prezes BRW.

Pozostało 89% artykułu
Elektroenergetyka
Góra problemów w PGE
Elektroenergetyka
Tauron widzi ryzyka w dalszym mrożeniu cen energii
Elektroenergetyka
Mniejsza koncentracja na rynku prądu i większa liczba odmów przyłączeń do sieci
Elektroenergetyka
Elektroenergetyka zieleni się na giełdzie po doniesieniach o wydzieleniu węgla
Elektroenergetyka
Ukraina zaskoczyła. Wyprodukowała nadmiar prądu i wysłała do Polski
Elektroenergetyka
Enea podaje wyniki i przypomina o zawieszeniu NABE