PGNiG dostarczy paliwo do pojazdów ciężarowych

Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę samochodów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG.

Publikacja: 25.09.2019 14:12

PGNiG dostarczy paliwo do pojazdów ciężarowych

Foto: fot. Polskie LNG

PGNiG Obrót Detaliczny, spółka z grupy PGNiG specjalizująca się w handlu błękitnym paliwem, sprzeda ponad 1 tys. ton LNG (skroplony gaz ziemny) do 27 samochodów ciężarowych, należących do firmy Bisek-Asfalt z Dolnego Śląska. Dostawy mają być realizowane do 30 czerwca przyszłego roku. – Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

""

Maciej Woźniak, PGNiG

energia.rp.pl

– Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

Dostawy będą realizowane specjalistycznymi autocysternami kriogenicznych przystosowanych do przewozu surowca w temperaturze 160 st. C poniżej zera. Umowa przewiduje, że LNG zasili nie tylko pojazdy własne firmy Bisek-Asfalt. Stacja tankowania umożliwi także sprzedaż paliwa innym odbiorcom. – Planujemy dalsze inwestycje w ten obszar i sprzedaż LNG także klientom zewnętrznym, którzy zdecydują się na takie pojazdy – informuje Michał Bisek, prezes Bisek-Asfalt.

Transport surowca zajmie się zarówno firma Gas-Trading należąca do grupy PGNiG, jak Bisek-Asfalt, który będzie bezpośrednio odbierał go z terminala LNG w Świnoujściu. – Dostarczamy już gaz LNG do autobusów w Polsce, bunkrujemy nim statki, a dzięki ISO-kontenerom możemy transportować LNG drogami lądowymi, koleją lub szlakiem wodnym. Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG – twierdzi z kolei Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

CZYTAJ TAKŻE: PGNiG: pełne magazyny gazu

Koncern przekonuje, że gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Dzięki LNG następuje duża redukcja emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem zapewniają niski poziom emisji zanieczyszczeń powietrza tlenkami azotu i cząstkami stałymi. Pojazdy na LNG zyskują coraz większą popularność także z powodów ekonomicznych. Dla przykładu w Niemczech mogą one poruszać się bezpłatnie po autostradach.

PGNiG Obrót Detaliczny, spółka z grupy PGNiG specjalizująca się w handlu błękitnym paliwem, sprzeda ponad 1 tys. ton LNG (skroplony gaz ziemny) do 27 samochodów ciężarowych, należących do firmy Bisek-Asfalt z Dolnego Śląska. Dostawy mają być realizowane do 30 czerwca przyszłego roku. – Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

Surowce i Paliwa
Serbia litem stoi. Surowiec przyszłości prosto z Bałkanów
Surowce i Paliwa
Rynek mocy to za mało. Węgiel potrzebuje wsparcia?
Surowce i Paliwa
Azoty i MOL istotnie zwiększają produkcję. Orlen też do nich dołączy
Surowce i Paliwa
Putin kopie pod Wielką Brytanią w Antarktyce. Do czego się dokopał?
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Surowce i Paliwa
Amerykańscy nafciarze za Bidena prosperują. Ale przyszłość widzą w Trumpie
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży