Na kluczowym dla Saudyjczyków azjatyckim rynku, na który trafia 60 proc. eksportu ropy Pustynnego Królestwa, marka Arab Light potanieje w przyszłym miesiącu o 40 centów za baryłkę i zostanie sprzedana z premią 1,7 dolarów w stosunku do regionalnej marki Oman / Dubaj, co jest maksymalną premią od pół roku - informuje agencja Reuters, powołując się na listopadowy cennik koncernu Saudi Aramco.
Light Arab Super Light i Arab Extra Light będą tańsze odpowiednio o 10 centów i 20 centów za baryłkę, a ciężkie marki - Medium i Heavy - o 40 i 50 centów.
W Stanach Zjednoczonych ceny saudyjskiej ropy spadną o 10 centów w całej linii marek, z wyjątkiem Arab Extra Light (jej cena pozostanie bez zmian).
W Europie, gdzie Saudi Aramco konkuruje z rosyjskimi koncernami, Arabowie ogłosili rabaty na wszystkie rodzaje swojej ropy i we wszystkich regionach.
Na północnym zachodzie Unii cena Arab Extra Light spadnie o 1 dolar i będzie sprzedawana z rabatem 1,8 dolara w stosunku do ceny marki Brent z Morza Półniocnego. Arab Light, który ma cechy podobne do rosyjskiej Urals, potanieje o 70 centów, a premia od listopada wyniesie 2,4 dolara w stosunku do Brent. Arab Medium i Arab Heavy będą tańsze o 50 centów za baryłkę.