Aktualizacja: 03.12.2024 06:23 Publikacja: 06.04.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Produkowane po 2035 r. na rynek Unii pojazdy osobowe i dostawcze nie będą mogły emitować CO2. Oznacza to zakaz stosowania w nowych autach silników spalinowych.
Orlen, największy producent benzyn i diesla w regionie, zauważa, że przyjęcie tej regulacji nie oznacza, że paliwa konwencjonalne od razu znikną z rynku. Z tego powodu nadal będzie oferował je w ilości odpowiedniej do popytu. „Mimo to aktywnie poszukujemy nowych możliwości rozwoju i dywersyfikacji naszych produktów oraz usług w obszarze transportu zeroemisyjnego, co znajduje odzwierciedlenie w strategii Orlen 2030. Proces dekarbonizacji transportu postrzegamy jako szansę na zdobycie pozycji lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jeśli chodzi o produkcję i dystrybucję paliw alternatywnych, a także energii elektrycznej na potrzeby elektromobilności” – podaje dział relacji z mediami Orlenu.
Walne zgromadzanie zgodziło się na dochodzenia roszczeń od byłego zarządu za szkody wobec spółki. Były prezes składa zawiadomienie do prokuratury.
W ubiegłym tygodniu ceny LPG poszły w górę skokowo, aż o 8 groszy w ujęciu tydzień do tygodnia. Jeśli jeszcze pół roku temu autogaz na stacjach kosztował w granicach 2,75–2,80 zł, to teraz dobija 3,14 zł.
Integracja będzie przeprowadzana w oparciu o zależną spółkę Orlen Upstream Polska. Ma ona przejąć krajowe aktywa poszukiwaczo-wydobywcze grupy do końca I połowy 2025 r. Celem jest poprawa efektywności, niższe koszty i stabilizacja wydobycia.
Fundusze, które posiadają akcje paliwowego giganta, złożyły wniosek o wpisanie zmian w jego radzie nadzorczej do porządku obrad walnego 2 grudnia.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Inwestycja Olefiny III nie powstanie w planowanym kształcie. Orlen tłumaczy, że musiałby wydać aż 45–51 mld zł.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Oszczędności na paliwie, AdBlue i myjniach, a także pełna kontrola wydatków flotowych – to wszystko firmom z branży TSL zapewnia Circle K, oferując karty flotowe Easy Card, Pro Card i Routex. Dzięki kartom transport, spedycja i logistyka mogą efektywnie zarządzać flotą w kraju, jak też w całej Europie.
Badanie przeprowadzone przez naukowców z australijskiego uniwersytetu RMIT oraz grupę laboratoriów z Indii doprowadziło do przełomowego odkrycia – udało się wynaleźć nowy lek na bazie złota, który może wykazać się dużą skutecznością w walce z rakiem.
Chiny sprzedają coraz więcej aut elektrycznych, co przekłada się na spadek zużycia tradycyjnych paliw. To główny, ale niejedyny powód coraz mniejszej popularności benzyny i diesla. Kolejnymi czynnikami są: spadek liczby ludności i wolniejszy wzrost gospodarczy.
Górnictwo przynosi ponownie miliardowe straty, a wydajność pracy niepokojąco spada, pogłębiając tylko problemy. Jedyną optymistyczną informacją wyłaniającą się z danych sektora za pierwsze trzy kwartały tego roku jest spadające zadłużenie.
Górnicze koncerny oligarchów de facto nie mają z czego płacić podatków. Co druga spółka węglowa w Rosji jedzie na stratach i to dużych. Wynik finansowy całego sektora stał się w tym roku ujemny. Strata za trzy kwartały to równowartość 3,5 mld zł.
Wprawdzie w Europie Środkowej i Centralnej trzeci kwartał br. przyniósł kolejny z rzędu wzrost popytu na złote sztabki i monety, ale w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego oznacza to spadek sprzedaży o niemal 19 proc.
Inwestycje w złoto wspomagają stabilność pieniądza i gospodarki. W niepewnych czasach ten kruszec jest bezpieczną przystanią. Na złocie rzadko się traci, bo popyt, nawet jeśli spadnie, to zawsze wraca.
Rośnie handel Rosji Japonią i krajami Unii Europejskiej. Przewoźnicy spoza UE mają co wozić.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas