Reklama
Rozwiń
Reklama

Diesla na polskich stacjach nie powinno zabraknąć

Spółki nie obawiają się mającego wkrótce wejść w życie zakazu importu paliw z Rosji. Chwilowych perturbacji jednak nie wykluczają.

Publikacja: 30.01.2023 03:00

Obecnie na polskich stacjach płacimy za diesla średnio ponad 7,6 zł. Tuż przed wybuchem wojny w Ukra

Obecnie na polskich stacjach płacimy za diesla średnio ponad 7,6 zł. Tuż przed wybuchem wojny w Ukrainie było to poniżej 6 zł

Foto: shutterstock

Od 5 lutego zacznie obowiązywać w UE embargo na import z Rosji produktów ropopochodnych, w tym oleju napędowego. Tymczasem Polska około jednej trzeciej krajowego zapotrzebowania na to paliwo zaspokaja poprzez zagraniczne dostawy. Te z kolei w przeważającej mierze opierały się dotychczas na imporcie z Rosji.

Orlen, który ma dominujący udział na polskim rynku diesla, zapewnia, że podejmuje wszelkie działania, aby utrzymać stabilne dostawy i ceny dla swoich klientów. „Dlatego zakładamy, że po 5 lutego nie zabraknie paliw dla klientów PKN Orlen, zarówno hurtowych, jak i kupujących paliwa na stacjach Orlenu” – podkreśla biuro prasowe spółki. Koncern nie importuje oleju napędowego z Rosji od początku wojny w Ukrainie, bilansując polski rynek zakupami z alternatywnych kierunków. W efekcie już od dawna działa tak, jakby embargo obowiązywało. Taka praktyka miała za zadanie przygotowanie go do zakupów z dowolnego kierunku na świecie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Paliwa
Bułgarski prezydent zawetował nacjonalizację rafinerii Łukoilu. To symboliczny gest
Paliwa
Ukraina uderza w energetykę Krymu. Tomahawki bliżej Kijowa
Paliwa
Wiadomo, kto kupi zagraniczny majątek Łukoilu. Pozostanie wśród swoich
Paliwa
Jest decyzja władz Orlenu. Chodzi o Daniela Obajtka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Paliwa
Orlen chce naprawienia szkód przez Daniela Obajtka i Michała Roga
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama