Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.10.2025 04:54 Publikacja: 29.12.2022 03:00
Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman
Finalizacja fuzji Orlenu z Lotosem i transakcje, do jakich doszło pomiędzy polskim i węgierskim koncernem, zaowocowały istotnymi zmianami na rynku stacji paliw w naszym regionie. Aby ich pełne efekty były widoczne dla przeciętnego kierowcy, trzeba jednak poczekać przynajmniej kilka kwartałów. W tym czasie oba koncerny dokonają w Polsce m.in. rebrandingu obiektów Lotosu. Ponad 400 zmieni szyld na MOL, a prawie 100 na Orlen.
Aby je w pełni przystosować do walki konkurencyjnej na lokalnym rynku, szczególnie dużo wysiłku i pieniędzy będzie musiał zaangażować MOL. Wynika to nie tylko z tego, że musi dostosować do swoich potrzeb cztery razy więcej placówek niż Orlen, ale również z powodu swojego debiutu na polskim rynku. Węgrzy mają jednak bardzo ambitne plany i już rozglądają się za pozyskaniem nad Wisłą kolejnych 100 stacji, tak aby awansować na pozycję wicelidera rynku z trzeciej lokaty (drugi jest BP), do której już predysponują ich przeprowadzone transakcje i posiadane aktywa. Liderem, z dużą przewagą nad pozostałymi graczami, długo jeszcze zapewne pozostanie Orlen.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Z 82 rosyjskich regionów, co najmniej w 51 brakuje paliw na stacjach. Brak ich także na wszystkich okupowanych p...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Połowa stacji benzynowych na Krymie wstrzymała sprzedaż. W Rosji dystrybutorzy paliw wprowadzili limity i wyprze...
Skuteczne ataki ukraińskich dronów powodują coraz większe problemy w rosyjskim sektorze paliwowym. Coraz więcej...
Rosyjski monopolista w rurociągowym transporcie oraz eksporcie ropy i paliw przestał przyjmować od producentów r...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Magdalena Bartoś pożegnała się ze stanowiskiem wiceprezesa ds. finansowych, a Artur Osuchowski z funkcją członka...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas