Aktualizacja: 25.05.2025 10:11 Publikacja: 26.10.2022 03:00
Foto: Adobe Stock
Globalne zapotrzebowanie na olej napędowy cały czas jest znacznie większe niż jego podaż, co znajduje odzwierciedlenie w cenach. – Ceny diesla są rekordowe, na co wpływ ma wiele czynników. Dostępność oleju napędowego jest niska m.in. dlatego, że od wybuchu pandemii koronawirusa kilka rafinerii na całym świecie zostało zamkniętych – mówi Krzysztof Kozieł, analityk BM Pekao. Co więcej, lepsze technologicznie rafinerie amerykańskie produkują sporo paliw nie tylko bezpośrednio z ropy, ale i z powstającego z niej VGO (próżniowy olej napędowy). Dostawcą tego ostatniego była głównie Rosja, a USA, Wielka Brytania i Kanada wprowadziły już sankcje na rosyjskie produkty rafineryjne kilka miesięcy temu.
W stosunku do pierwotnych założeń projekt sztandarowej inwestycji realizowanej w rafinerii w Możejkach jest opóź...
Koncern oferuje 15 zł rabatu na paliwa Vectra i Efecta oraz kupon o wartości 10 zł na kolejne zakupy. Z pierwsze...
Inwestorzy handlujący akcjami Orlenu, Unimotu czy MOL na duże przeceny ropy i gazu na razie zareagowali dość spo...
Zbycie aktywów Lotosu w ramach połączenia z Orlenem 5 mld zł poniżej ich wyceny było niegospodarne – wynika z us...
Grupa Orlen miała w 2024 roku 1,38 mld zł zysku netto wobec 20,97 mld zł rok wcześniej. Tłumaczy, że to efekt od...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas