– Ogłosiliśmy oficjalnie przetarg dotyczący rozbudowy. Chcemy, aby terminal zaoferował 7,5 mld m3 przepustowości pod koniec 2021 r. Następnie będziemy realizowali inne elementy lądowej części terminala. W 2023 r. uruchomimy zbiornik i możliwość przeładowywania LNG na kolej – mówił Jakubowski.
Dodał, że osobnym trybem będzie realizowane drugie nabrzeże.
– Chcemy, żeby drugie nabrzeże mogło obsługiwać nawet dwie jednostki jednocześnie. Małe jednostki mogłyby przeładowywać LNG do nas, ale drugie stanowisko służyłoby także do załadunku. To pozwoli nam eksportować LNG na basen Morza Bałtyckiego lub drogi śródlądowe – tłumaczył gość.
Podkreślił, że wykonując krok do 7,5 mld m3, budując trzeci zbiornik, mają dobrą podstawę, żeby analizować możliwości dalszej rozbudowy terminala.
– Będziemy mogli zastanowić się, jak technologicznie umożliwić jeszcze większy przeładunek LNG. Być może uda się rozszerzyć instalację nawet do 10 mld m3 – prognozował.