Reklama
Rozwiń
Reklama

Ogromna strata Petrolinvestu

Gdyńska grupa ponosiła w ubiegłym roku 271,8 mln zł czystej straty. W dużej mierze to efekt odpisu dokonanego w związku z zaprzestaniem poszukiwań gazu z łupków w Polsce.

Aktualizacja: 03.03.2015 12:03 Publikacja: 03.03.2015 12:03

Ogromna strata Petrolinvestu

Foto: materiały prasowe

Po czterech kwartałach ubiegłego roku grupa Petrolinvest zanotowała 271,8 mln zł czystej straty. Jest ona o 3,9 proc. wyższa niż w tym samym czasie 2013 r. Strata może jednak wzrosnąć, gdy spółka opublikuje zaudytowany raport roczny.

Wyniki uległy mocnemu pogorszeniu w końcówce roku. Wystarczy zauważyć, że po trzech kwartałach grupa Petrolinvest ponosiła znacznie mniejszą stratę nettom bo wynoszącą 127,3 mln zł. Jej wzrost to przede wszystkim efekt podjęcia przez zarząd decyzji o wstrzymaniu realizacji projektów dotyczących poszukiwania gazu łupkowego oraz farm wiatrowych. - Decyzja ta skutkowała dokonaniem jednorazowego odpisu w wysokości 136,8 mln złotych obciążającego wynik skonsolidowany oraz w wysokości 337,7 mln złotych obciążającego wynik jednostkowy – tłumaczy spółka w opublikowanym raporcie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama