Lotos wspólnie z BP na lotniskach

Air BP, pion paliw lotniczy koncernu BP, oraz Grupa Lotos zawarły dziś porozumienie o utworzeniu spółki typu joint-venture, która będzie zarządzać dostawami, logistyką i sprzedażą paliwa lotniczego w Polsce.

Publikacja: 25.06.2013 16:20

Lotos wspólnie z BP na lotniskach

Foto: Bloomberg

Spółka joint-venture Lotos – Air BP Polska powstanie dzięki nabyciu przez Air BP 50-procentowego udziału w Lotos Tank, która do tej pory w pełni należała do Grupy Lotos S.A. Air BP, jak i Lotos będą równoprawnymi udziałowcami, wnoszącymi do wspólnego przedsięwzięcia cenne kompetencje i doświadczenie.

Nowa spółka będzie prowadzić działalność na lotniskach w Gdańsku (GDN), Warszawie (WAW) i Krakowie (KRK).

Jedyną zmianą będzie nazwa Lotos – Air BP Polska, która odzwierciedla nowych właścicieli. Obu koncernom zależy na znacznym zwiększeniu udziału w rynku paliw lotniczych w Polsce. Lotos – Air BP Polska korzystać będzie z międzynarodowej bazy klientów i doświadczenia w kwestiach technicznych Air BP a także znajomości rynku lokalnego przez Grupę Lotos i jej możliwości w zakresie realizacji dostaw.

Transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu najbliższych 6-8 tygodni pod warunkiem uzyskania zgody organu ochrony konkurencji.

– Zawsze poszukujemy możliwości rozwoju działalności Air BP. Polska jest krajem o najszybszym tempie wzrostu sprzedaży paliw lotniczych w Europie, a ponadto to tu znaleźliśmy lokalnego partnera o silnej pozycji – spółkę Lotos. Jak zawsze naszym priorytetem jest prowadzenie działalności w sposób bezpieczny i stabilny. Będziemy dzielić się wiedzą techniczną, aby nowe przedsiębiorstwo działało zgodnie z najwyższymi standardami branży, a także, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim pracownikom naszych placówek na lotniskach - powiedział, David Gilmour, prezes Air BP.

– To istotny rok z punktu widzenia rozwoju spółki Lotos Tank – podkreśla Maciej Szozda, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos S.A.

– W styczniu firma uruchomiła operacje tankowania do skrzydła na warszawskim Okęciu, teraz finalizuje wejście na krakowskie lotnisko w Balicach. Rozpoczęcie współpracy z Air BP daje firmie Lotos nie tylko możliwość konkurencyjnego rozwoju w Polsce, ale przede wszystkim stanowi ogromną szansę na ekspansję zagraniczną, z której na pewno skorzystamy dodaje Szozda.

- Tworząc spółkę joint-venture Lotos – Air BP Polska wyraźnie zaznaczyliśmy swoją obecność w Polsce. Od tej pory będziemy mogli za pośrednictwem nowego podmiotu dostarczać paliwo lotnicze naszym klientom – komercyjnym liniom lotniczym, gdy te będą wykonywać loty do Polski. Rozbudujemy także sieć obsługi sektora lotnictwa ogólnego, umożliwiając klientom korzystanie z karty paliwowej Air BP Sterling we wszystkich nowych lokalizacjach spółki - komentuje Alexander Junge, Dyrektor Air BP na Europę Północną i Środkową.

– Polska to ważny rynek dla BP – poinformował Bogdan Kucharski, Dyrektor BP Europa SE, oddział w Polsce.

– Od 1991 r. firma zainwestowała niemal 1 mld USD w Polsce. BP zalicza się do grona 15 największych spółek w naszym kraju. Sieć licząca 455 stacji benzynowych daje nam pozycję lidera sprzedaży detalicznej paliw w Polsce. Co roku inwestujemy dziesiątki milionów dolarów realizując strategię intensywnego powiększania naszej obecności na polskim rynku. Wierzymy w sukces inwestycji w Polsce 0- dodaje.

Spółka joint-venture Lotos – Air BP Polska powstanie dzięki nabyciu przez Air BP 50-procentowego udziału w Lotos Tank, która do tej pory w pełni należała do Grupy Lotos S.A. Air BP, jak i Lotos będą równoprawnymi udziałowcami, wnoszącymi do wspólnego przedsięwzięcia cenne kompetencje i doświadczenie.

Nowa spółka będzie prowadzić działalność na lotniskach w Gdańsku (GDN), Warszawie (WAW) i Krakowie (KRK).

Pozostało 85% artykułu
Energetyka
Energetyka trafia w ręce PSL, zaś były prezes URE może doradzać premierowi
Energetyka
Przyszły rząd odkrywa karty w energetyce
Energetyka
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” najlepszym dziennikarzem w branży energetycznej
Energetyka
Niemieckie domy czeka rewolucja. Rząd w Berlinie decyduje się na radykalny zakaz
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Energetyka
Famur o próbie wrogiego przejęcia: Rosyjska firma skazana na straty, kazachska nie