Ponad 1,5 mln zł wyda Ministerstwo Gospodarki na kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą zakupów energooszczędnego sprzętu agd i rtv.
Spoty reklamowe będą emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych przez 3 tygodnie, do 27 kwietnia. Maja nas zachęcić do racjonalnego wykorzystania energii. Resort przekonuje, że zakup nawet droższej lodówki, pralki czy zmywarki o wyższej lasie energetycznej, pozwoli nam na realne oszczędności na rachunkach za prąd. Jak szacuje MG w przypadku zakupu energooszczędnej chłodziarki w całym okresie jej eksploatacji zużyjemy ponad 40 proc. mniej energii. Dzięki temu zostanie nam w kieszeni ponad 330 zł.
Roczne oszczędności energii z tytułu zakupu energooszczędnych urządzeń gospodarstwa domowego wynoszą 441 GWh i stanowią ok. 0,4 proc. rocznego zużycia energii w Polsce. Resort zwraca również uwagę, że kupując urządzenia energooszczędne przyczyniamy się także do zmniejszenia emisji CO2. Rocznie to ok. 0,6 mln ton. - Kampania ma w istotnym stopniu przyczynić się do zwiększenia świadomości konsumentów w zakresie efektywności energetycznej produktów wykorzystujących energię, a także pośrednio przyczynić się do realizacji celów w zakresie zapewnienia racjonalnego zużycia energii oraz ograniczania emisji dwutlenku węgla – tłumaczy Mariusz Kozłowski z biura komunikacji społecznej Ministerstwa Gospodarki.
Wśród głównych celów akcji informacyjno-edukacyjnej wymienia też upowszechnienie idei etykietowania oraz podniesienie świadomości konsumentów odnośnie ich wpływu na podejmowane przez nich decyzje dotyczące przyjaznych środowisku zakupów, a także zaznajomienie konsumentów z obowiązującym w całej Unii Europejskiej wzorem etykiet energetycznych.
W reklamach resort odsyła konsumentów na specjalną stronę zmniejszrachunek.pl, gdzie pokazuje, jak należy czytać etykiety dla sprzętów agd i rtv.