Te stacje paliw Polacy lubią najbardziej

Zdecydowanie największą sympatią cieszy się sieć Orlenu, a następnie BP, Shella, Lotosu i Huzara. Spośród ośmiu badanych marek największą niechęć wyrażano wobec Amic.

Sieciowe stacje paliw w Polsce cieszą dużą sympatią zarówno wśród kierowców, jak i osób nie będących kierowcami. Najlepiej spośród ośmiu czołowych na naszym rynku sieci oceniany jest Orlen. Wśród ogółu badanych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) sympatią darzy go aż 50 proc. respondentów. Kolejne miejsca w tym zestawieniu zajęły obiekty działające pod markami: BP (32 proc.), Shell (25 proc.), Lotos (24 proc.), Huzar (18 proc.), Circle K (16 proc.), Amic (15 proc.) i Moya (12 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: W wakacje drożyzny na stacjach paliw nie będzie

Jak zauważają specjaliści z IBRiS polska gospodarka rozwija się dynamicznie i to wykorzystują stacje paliw stale poszerzając swoją ofertę i jakość usług tak, aby trafić w gusta coraz bardziej wymagającego i zamożnego konsumenta. Poziom sympatii w dużej mierze jest skorelowany z liczbą stacji posiadaną przez poszczególne koncerny. Większe sieci dostawały co do zasady więcej pozytywnych ocen niż mniejsze.

W tym kontekście warto też zwrócić uwagę na ilość negatywnych ocen, mimo że ich liczba generalnie była mała. Spośród ośmiu badanych sieci największą niechęć wyrażono w stosunku do sieci Amic, bo na poziomie 15 proc. Może to być efekt tego, że marka ta zagościła na obiektach, które wcześniej działały pod szyldem rosyjskiego koncernu Lukoil. Tymczasem rosyjskie koncerny paliwowe, co do zasady nie cieszą się nad Wisłą zbyt dużą sympatią. Badani niechęć wyrażali też wobec obiektów działających pod szyldami: Shell i Circle K (po 9 proc.), Huzar (6 proc.), Orlen i BP (po 5 proc.), Lotos (4 proc.) oraz Moya (3 proc.).

Co do zasady sieci stacji paliw cieszyły się większą sympatią kierowców niż osób nie będących kierowcami. Również w tym zestawieniu wygrał Orlen ale udział pozytywnych ocen wśród tej pierwszej grupy respondentów wyniósł już 58 proc. Kolejne miejsca w rankingu sympatii wśród samych kierowców zajęły marki: BP, Lotos, Shell, Circle K, Huzar, Amic i Moya.

Marcin Duma, szef ośrodka badania opinii publicznej IBRiS uważa, że ankietowani w większości wyrażają się pozytywnie o stacjach paliw w Polsce, gdyż ich oferta jest dopasowana do potrzeb konsumentów. – Na ocenę stacji paliw wpływa szereg czynników, takich jak np. lokalizacja, poziom i profesjonalizm obsługi, szerokość asortymentu czy oferta gastronomiczna. Dla kierowców kluczowym aspektem jest jakość i dostępność paliwa, a dla pozostałych klientów np. szeroka oferta produktowa – mówi Duma. Jego zdaniem wyniki badań potwierdzają, że stacje paliw, które potrafiły zaspokoić te oczekiwania są premiowane wysokim poziomem sympatii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PKEE o wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie MSR

Komentarz Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej do Wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-5/16 dotyczącego skargi ...

Rosja przechodzi na euro

Największe koncerny paliwowe Rosji chcą, by wszystkie transakcje były opłacane nie w dolarach, ale ...

Ceny ropy przed nową próbą

Ropa tanieje i spada poniżej kolejnych poziomów wsparcia. Ile będzie kosztowała wkrótce? 40? 30?, ...

Wystrzelił kurs akcji PGNiG

Inwestorzy ruszyli do kupowania walorów koncernu po tym jak korzystny dla niego wyrok wydał ...

Chiny rezygnują z rosyjskiej ropy

Państwowy koncern petrochemiczny Sinochem zdecydował się nie kupować więcej ropy od rosyjskiego Rosneft. Ma ...

PGNiG zagospodaruje złoże Fogelberg

Do listopada przyszłego roku ma być gotowy plan zagospodarowania kolejnego norweskiego złoża. Wyrobicie gazu ...