Aktualizacja: 27.11.2024 10:06 Publikacja: 26.11.2024 04:48
Foto: Adobe Stock
Coraz bardziej nerwowo robi się na polskim rynku autogazu. 20 grudnia zaczną obowiązywać sankcje na to paliwo sprowadzane z Rosji, będącej do niedawna jego głównym dostawcą z prawie połową udziału w imporcie. Konieczność zastąpienia rosyjskich dostaw źródłami zachodnimi winduje ceny LPG i obawy o stabilność zaopatrzenia rynku.
– Ceny detaliczne odczuwalnie rosną – potwierdza Jakub Bogucki, analityk rynku paliw w e-petrol.pl. W ubiegłym tygodniu poszły w górę skokowo: aż o 8 groszy w ujęciu tydzień do tygodnia.
Integracja będzie przeprowadzana w oparciu o zależną spółkę Orlen Upstream Polska. Ma ona przejąć krajowe aktywa poszukiwaczo-wydobywcze grupy do końca I połowy 2025 r. Celem jest poprawa efektywności, niższe koszty i stabilizacja wydobycia.
Fundusze, które posiadają akcje paliwowego giganta, złożyły wniosek o wpisanie zmian w jego radzie nadzorczej do porządku obrad walnego 2 grudnia.
Inwestycja Olefiny III nie powstanie w planowanym kształcie. Orlen tłumaczy, że musiałby wydać aż 45–51 mld zł.
Wiadomo już, że sztandarowa inwestycja petrochemiczna powstająca w Płocku nie będzie realizowana w planowanym kształcie. Powodem jest brak rentowności i ogromne koszty mogące sięgać 45-51 mld zł. Projekt ma być zoptymalizowany lub wstrzymany.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Rządowe cele w zakresie liczby stacji ładowania, wodorowych i LNG często mocno odbiegają od tego, jak widziałyby je giełdowe spółki. Jedne są nierealne, inne za mało ambitne. Czasami do tych samych spraw różne podchodzą też poszczególne firmy.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
Oszczędności na paliwie, AdBlue i myjniach, a także pełna kontrola wydatków flotowych – to wszystko firmom z branży TSL zapewnia Circle K, oferując karty flotowe Easy Card, Pro Card i Routex. Dzięki kartom transport, spedycja i logistyka mogą efektywnie zarządzać flotą w kraju, jak też w całej Europie.
Badanie przeprowadzone przez naukowców z australijskiego uniwersytetu RMIT oraz grupę laboratoriów z Indii doprowadziło do przełomowego odkrycia – udało się wynaleźć nowy lek na bazie złota, który może wykazać się dużą skutecznością w walce z rakiem.
Chiny sprzedają coraz więcej aut elektrycznych, co przekłada się na spadek zużycia tradycyjnych paliw. To główny, ale niejedyny powód coraz mniejszej popularności benzyny i diesla. Kolejnymi czynnikami są: spadek liczby ludności i wolniejszy wzrost gospodarczy.
Zaciekle zwalczany przez władze USA koncern stawia na motoryzację. Chińczycy rozpoczęli już produkcję luksusowej limuzyny, zaczęła się też jej przedsprzedaż.
Górnictwo przynosi ponownie miliardowe straty, a wydajność pracy niepokojąco spada, pogłębiając tylko problemy. Jedyną optymistyczną informacją wyłaniającą się z danych sektora za pierwsze trzy kwartały tego roku jest spadające zadłużenie.
Górnicze koncerny oligarchów de facto nie mają z czego płacić podatków. Co druga spółka węglowa w Rosji jedzie na stratach i to dużych. Wynik finansowy całego sektora stał się w tym roku ujemny. Strata za trzy kwartały to równowartość 3,5 mld zł.
Wprawdzie w Europie Środkowej i Centralnej trzeci kwartał br. przyniósł kolejny z rzędu wzrost popytu na złote sztabki i monety, ale w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego oznacza to spadek sprzedaży o niemal 19 proc.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas