Sprzedaż LPG w Polsce poszła w górę

Stale rosnący poziom zamożności społeczeństwa i korzystna dynamika wzrostu gospodarczego - te dwa czynniki w głównej mierze przyczyniają się do wzrostu sprzedaży gazu płynnego (LPG) w Polsce.

Aktualizacja: 14.03.2018 13:25 Publikacja: 14.03.2018 12:58

Sprzedaż LPG w Polsce poszła w górę

Foto: Bloomberg

- Generalnie sytuację na polskim rynku LPG w zeszłym roku należy uznać za dobrą, a przyszłość za perspektywiczną. I dzieje się tak niezależnie od faktu, że branża ta jest regulowana wieloma wymaganiami formalno-prawnymi, jak np. koncesje i sprawozdawczość, oraz mimo braku wyraźnych działań deregulacyjnych ze strony rządu - mówi Sylwester Śmigiel, członek prezydium Polskiej Organizacji Gazu Płynnego i prezes Gaspolu.

Jego zdaniem operatorzy na rynku zauważyli wzrost sprzedaży gazu płynnego. LPG do celów grzewczych i przemysłowych rozwija się ze względu na dobrą kondycję ekonomiczną firm w wielu gałęziach gospodarki, zwłaszcza w sektorze rolno-spożywczym. - Ponadto, wiele firm w ramach swoich strategii zrównoważonego rozwoju wybiera gaz płynny jako źródło energii przyjazne środowisku, w przeciwieństwie do węgla czy oleju opałowego - tłumaczy Śmigiel.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Energetyka
Niemal 400 mld zł na inwestycje. Jest nowa strategia Orlenu
Energetyka
Transformacja energetyczna to walka o bezpieczeństwo kraju i przyszłość przemysłu
Energetyka
Rosnące ceny energii zostaną przerzucone na spółki energetyczne? Jest zapowiedź
Energetyka
Więcej gazu w transformacji
Energetyka
Pierwszy na świecie podatek od emisji CO2 w rolnictwie zatwierdzony. Ile wyniesie?