Na stacjach BP w Polsce pojawiło się nowe paliwo

Pod marką Active koncern sprzedaje innowacyjne benzyny i olej napędowy, na których auto ma zajechać do 56 km dalej.

Publikacja: 20.04.2016 21:00

– To absolutnie nowatorskie rozwiązanie. Nowe paliwo, którego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń z silnika, już rok temu wprowadziliśmy na stacjach w Hiszpanii. Sukces, jaki osiągnęliśmy na tamtym rynku, sprawił, że teraz wprowadzamy je na następnych rynkach w Europie, w tym w Polsce – mówi Piotr Pyrich, dyrektor generalny BP w Polsce.

Nowy produkt w środę pojawił się na wszystkich stacjach koncernu w naszym kraju, zarówno własnych, jak i franczyzowych, w cenie nie wyższej niż zwykłych paliw. Wprowadzenie marki Active nie oznacza, że z rynku zniknie paliwo Ultimate, które BP wprowadziło w Polsce dekadę temu. W praktyce Active to bowiem pakiet innowacyjnych dodatków, które będą dolewane do wszystkich dotychczasowych paliw, zarówno benzyny, jak i diesla, w tym tych standardowych, jak i uszlachetnionych Ultimate.

Konkurencyjne sieci uszlachetniały do tej pory tylko paliwa premium, jak V-Power w przypadku Shella czy Verva z Orlenu.

W BP tłumaczą, że wprowadzenie Active na rynek nie zmieni struktury zaopatrzenia stacji BP w Polsce. Koncern nadal będzie kupował paliwo od rodzimych rafinerii, a także sprowadzał ze swoich niemieckich rafinerii czy zakładów Slovnaftu. W bazach mieszane będzie ono z innowacyjnym dodatkiem opracowanym w laboratoriach BP. – Nad technologią Active pracowaliśmy przez ostatnie pięć lat. Dzięki niej paliwa usuwają zanieczyszczenia w silniku już od pierwszego tankowania – mówi Peter Sauermann, dyrektor europejskiego działu technologii BP.

Naukowcy koncernu zapewniają, że stosowanie innowacyjnego paliwa Active zwiększa zasięg samochodu nawet do 56 km w przypadku oleju napędowego Ultimate Diesel i do 44 km dla benzyny Ultimate 98. – Przeprowadziliśmy ponad 50 tys. godzin prób w silnikach. Testy wykazały, że w przypadku pojazdów ciężarowych o masie 2,5–7,5 tony można zaoszczędzić do 340 litrów paliwa rocznie, a w tych o masie przekraczającej 16 ton nawet do 912 litrów – zaznacza Sauermann.

BP działa w Polsce od 25 lat. Koncern ma drugą w naszym kraju pod względem wielkości sieć, która liczy 0,5 tys. stacji (wyprzedza go tylko Orlen z ok. 1750 placówkami). Piotr Pyrich deklaruje, że spółka zamierza utrzymać pozycję lidera wśród zagranicznych operatorów w Polsce. – W tym celu chcemy co roku uruchamiać po kilkadziesiąt nowych stacji – dodaje.

BP w Polsce średnio co roku inwestuje około 100 mln zł.

– To absolutnie nowatorskie rozwiązanie. Nowe paliwo, którego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń z silnika, już rok temu wprowadziliśmy na stacjach w Hiszpanii. Sukces, jaki osiągnęliśmy na tamtym rynku, sprawił, że teraz wprowadzamy je na następnych rynkach w Europie, w tym w Polsce – mówi Piotr Pyrich, dyrektor generalny BP w Polsce.

Nowy produkt w środę pojawił się na wszystkich stacjach koncernu w naszym kraju, zarówno własnych, jak i franczyzowych, w cenie nie wyższej niż zwykłych paliw. Wprowadzenie marki Active nie oznacza, że z rynku zniknie paliwo Ultimate, które BP wprowadziło w Polsce dekadę temu. W praktyce Active to bowiem pakiet innowacyjnych dodatków, które będą dolewane do wszystkich dotychczasowych paliw, zarówno benzyny, jak i diesla, w tym tych standardowych, jak i uszlachetnionych Ultimate.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Energetyka
Energetyka trafia w ręce PSL, zaś były prezes URE może doradzać premierowi
Energetyka
Przyszły rząd odkrywa karty w energetyce
Energetyka
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” najlepszym dziennikarzem w branży energetycznej
Energetyka
Niemieckie domy czeka rewolucja. Rząd w Berlinie decyduje się na radykalny zakaz
Energetyka
Famur o próbie wrogiego przejęcia: Rosyjska firma skazana na straty, kazachska nie
Energetyka
Rosyjski szantaż w Famurze. Chcą odkupić udziały warte 70 mln zł za 1 tys. euro