PGE sprzeda akcje PGE EJ1

PGE sprzeda 30 proc. udziałów w spółce budującej pierwszą elektrownię jądrową w Polsce.

Publikacja: 23.09.2013 18:08

PGE sprzeda akcje PGE EJ1

Foto: Bloomberg

PGE Polska Grupa Energetyczna, KGHM Polska Miedź, TAURON Polska Energia oraz ENEA ustaliły strukturę własnościową i zasady funkcjonowania spółki celowej PGE EJ1, powołanej do budowy i eksploatacji pierwszej polskiej elektrowni jądrowej.

Dokument, uzgodniony przez cztery firmy, stanowi projekt przyszłej umowy wspólników, na mocy której podmioty nabędą udziały w PGE EJ1.

Zgodnie z zapisami umowy, PGE będzie posiadała 70 proc. w kapitale zakładowym spółki i sprzeda na rzecz pozostałych podmiotów pakiet 438 tys. udziałów stanowiących łącznie 30 proc. w kapitale zakładowym PGE EJ1.

TAURON Polska Energia, KGHM Polska Miedź oraz ENEA nabędą po 146 tys. udziałów stanowiących odpowiednio 10 proc. w kapitale zakładowym PGE EJ1.

Umowa zawiera także zasady uczestnictwa wszystkich stron w projekcie przygotowania i budowy elektrowni jądrowej w Polsce.

Umowa wspólników zostanie zawarta po uzyskaniu zgód organów korporacyjnych wszystkich stron. Nabycie udziałów w spółce PGE EJ1 warunkuje także otrzymanie koniecznych zgód antymonopolowych i przyjęcie przez Radę Ministrów Programu Polskiej Energetyki Jądrowej.

PGE Polska Grupa Energetyczna, KGHM Polska Miedź, TAURON Polska Energia oraz ENEA ustaliły strukturę własnościową i zasady funkcjonowania spółki celowej PGE EJ1, powołanej do budowy i eksploatacji pierwszej polskiej elektrowni jądrowej.

Dokument, uzgodniony przez cztery firmy, stanowi projekt przyszłej umowy wspólników, na mocy której podmioty nabędą udziały w PGE EJ1.

Energetyka
Prąd nad Bałtykiem podrożał po synchronizacji z Unią. Powodów jest kilka
Energetyka
Niemal 400 mld zł na inwestycje. Jest nowa strategia Orlenu
Energetyka
Transformacja energetyczna to walka o bezpieczeństwo kraju i przyszłość przemysłu
Energetyka
Rosnące ceny energii zostaną przerzucone na spółki energetyczne? Jest zapowiedź
Energetyka
Więcej gazu w transformacji
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”