2013 to dla sieci Lotos, trzeci kolejny rok dynamicznego wzrostu w segmencie ekonomicznym i wzrost udziału w krajowym detalicznym rynku paliw – twierdzi Paweł Lisowski, prezes Lotos Paliwa. Firma informuje, że pod koniec ubiegłego roku w jej sieci działało 439 stacji paliw, w tym 151 w segmencie ekonomicznym Lotos Optima oraz 14 obiektów autostradowych (tzw. miejsc obsługi podróżnych). Dla porównania na koniec 2012 r. do grupy należało łącznie 405 stacji, a na koniec 2011 r. tylko 369.

Zbudowana do dziś sieć nadal będzie rozwijana. - Planujemy konsekwentnie realizować założenia strategii Grupy Lotos, aby w 2015 osiągnąć 10-proc. udział na tym rynku. Ważną rolę w tym procesie będzie odgrywać dalsza rozbudowa sieci w segmencie premium i ekonomicznym – uważa Lisowski.

Spółka Lotos Paliwa odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw Grupy Lotos. W jej sieci działają obiekty zlokalizowane przede wszystkim w miastach i przy trasach przelotowych. Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji paliw przy autostradach i drogach ekspresowych. Ponadto rozwija sieć ekonomiczną pod nazwą Lotos Optima. Liczba tego typu obiektów na koniec 2013 r. wynosiła 151. Rok wcześniej było ich 101, a dwa lata temu 50.