Wolniej przybywa chętnych do zmiany dostawcy prądu

Firmy dystrybucyjne nie walczą o nowych klientów, bo obrót detaliczny jest mało atrakcyjny. Wolą wiązać na dłużej dotychczasowych odbiorców.

Publikacja: 07.02.2016 20:00

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Mocno przesadzone okazały się szacunki Urzędu Regulacji Energetyki dotyczące rosnącego lawinowo zainteresowania zmianą sprzedawcy energii wśród gospodarstw domowych. Do końca 2015 r. na taki krok w tej grupie zdecydowało się nie milion – jak jeszcze w drugiej połowie 2014 r. prognozował prezes URE – lecz zaledwie 391,35 tys. klientów indywidualnych, a łącznie z firmami ich liczba nie przekroczyła 550 tys.

Niewielkie korzyści

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Energetyka
Dziennikarz "Parkietu" i "Rzeczpospolitej" znów najlepszy
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Energetyka
Rozmowy ZE PAK z bankami z szansą na finał. Nadzieje inwestorów rosną
Energetyka
Rządowe wsparcie pomaga spółkom energetycznym
Energetyka
Bezpieczeństwo energetyczne w dobie transformacji. Debata na EKG
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Energetyka
Rząd znalazł sposób, aby odratować Rafako. Są inwestorzy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont