Aktualizacja: 07.04.2016 16:59 Publikacja: 07.04.2016 16:59
Foto: Fotolia.com
Przez lata koncerny motoryzacyjne przekonywały, że "ekologiczne diesle" są mniej obciążające dla atmosfer niż benzyna. Dlatego tez w Niemczech obciążenia podatkowe paliwa dieslowego są znacznie mniejsze niż benzyny. Okazuje się jednak, że faktycznie może nie być niczego takiego jak "ekologiczny diesel" i szefowie związkowych resortów środowiska chcą zrównać podatki obu rodzajów paliwa.
Ministrowie m.in. z krajów Północna Nadrenia-Westfalia, Brema, Hamburg, Hesja i Dolna Saksonia wystosowały wspólne pismo w tej sprawie. Chcą by rząd w Berlinie nie tylko zmienił prawo na poziomie federalnym w Niemczech, ale także wyszedł z inicjatywą jego zmiany na forum unijnym. Ministrowie chcą też niezależnych i transparentnych kontroli silników spalinowych we wszystkich krajach Unii Europejskiej, by - jak napisali - bez wątpliwości ustalić "realny poziom emisji CO2 do atmosfery".
99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!
Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Proces transformacji europejskiej energetyki jest złożony. Wymaga skoordynowanych działań na różnych płaszczyzna...
Agencja Rozwoju Przemysłu, Polimex Mostostal oraz Towarzystwo Finansowe Silesia przystępują do wspólnego projekt...
Zakup i montaż fotowoltaiki wymagają znacznych nakładów finansowych i choć to inwestycja na lata, to jednak nie...
Już 950 gmin, czyli ponad 38 proc., zgłosiło się do pełnienia zadań operatorów w programie „Czyste Powietrze”, i...
Od początku roku rośnie produkcja energii elektrycznej w Polsce o blisko 5 proc. Jednak, co ciekawe, spada krajo...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas