Reklama
Rozwiń
Reklama

Energetyka przeciw limitom CO2 dla rynku mocy

Firmy energetyczne z Europy Środkowej wezwały do odejścia od propozycji nakładania limitów emisji CO2 wobec elektrowni, które miałby działać w ramach rynków mocy. Wskazują, że to promowane przez KE rozwiązanie łamie zasadę neutralności technologicznej.

Aktualizacja: 05.05.2017 19:12 Publikacja: 05.05.2017 18:13

Energetyka przeciw limitom CO2 dla rynku mocy

Foto: Bloomberg

W przekazanym w piątek wspólnym stanowisku przygotowanym przez Central Europe Energy Partners (CEEP) przedsiębiorstwa z sektora energetycznego z naszego regionu Europy skrytykowały część rozwiązań z ubiegłorocznego pakietu Czysta Energia dla Wszystkich Europejczyków. Jego kluczowa część to propozycja przyszłego kształtu unijnego rynku energii elektrycznej.

Organizacja wypowiedziała się przeciwko wykluczającemu węgiel z rynku mocy limitowi emisji CO2 dla elektrowni mających działać w ramach rynku mocy. Komisja zaproponowała, by wynosił on 550 g na kWh, co zostało mocno skrytykowane przez polskie władze, oznacza to bowiem mocne ograniczenie inwestycji w instalacje produkujące energię elektryczną z węgla.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama