Saudi Aramco opublikował nowe ceny swoich marek ropy dla kontraktów z dostawą na czerwiec. Wcześniej arabski gigant dwa razy odkładach publikację nowych cen. Nowy cennik publikowany tradycyjnie 5 dnia każdego miesiąca, pojawił się dopiero 7 maja i był zaskoczeniem dla handlujących ropą naftową.
Wszyscy uczestnicy rynku pytani przez agencję Bloomberg oczekiwali większych rabatów, powołując się na słaby popyt zarówno w Europie, jak i Azji, pomimo zniesienia kwarantanny w Chinach. Jednak widać, że kiedy Rosja zgodziła się na największą w historii redukcję swojego wydobycia (do 8,5 mln baryłek dzienne), także Saudowie zdecydowali się zakończyć cenową wojnę.
AFP
Na kluczowym dla Aramco rynku azjatyckim marka Arab Light podrożała o 1,4 dolara i będzie sprzedawana z dyskontem 5,9 dolarów do regionalnej marki Oman/Dubai, informuje agencja Reuters. Arab Extra Light będzie droższy o 90 centów, a cena ciężkich marek Arab Medium i Arab Heavy wzrośnie o 1,7 dol. W tym samym czasie olej ultralekki Arab Super Light spadnie o 2 dolary i będzie sprzedawany ze zniżką 5,65 dolara do ceny Oman / Dubai.
Flames burn off at an oil processing facility in Saudi Aramco’s oilfield in the Rub’ Al-Khali (Empty Quarter) desert in Shaybah, Saudi Arabia/Bloomberg