Statoil w maju znika z Polski

W maju znika z polskiego rynku marka Statoil. Zastąpi ja Circle K. – marka globalna, ale zupełnie w Polsce nieznana.

Publikacja: 07.02.2017 16:51

Statoil w maju znika z Polski

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Statoil sprzedał swoje stacje benzynowe w Norwegii, Polsce, Rosji oraz w krajach bałtyckich w 2012 roku za 2,8 mld dolarów. Kupcem jest kanadyjska firma AlimentationCouche-Tard, która prowadzi ponad 15 tys. stacji paliw oraz sklepów typu convenience przy stacjach na całym świecie, ale głownie w USA i Kanadzie.

Mimo, że spółka AlimentationCouche-Tard miała prawo do używania nazwy i logotypu Statoil do 2021 roku, to zdecydowała się zastąpić ja własną marką już w tym roku. Razem ze Statoil zniknie nieznany w Polsce brand Mac’s.

ACT zmienił już w zeszłym roku markę na 100 stacjach w Norwegii oraz takiej samej liczbie obiektów w Szwecji.

To ostatni krok w procesie wychodzenia norweskiego państwowego koncernu z polskiego rynku. W kwietniu zeszłego roku Statoil Fuel& Retail Polska Sp. z o.o. zmienił oficjalnie nazwę na Circle K Polska. Sp. z o.o., ale szyldy na stacjach pozostały stare.

Statoil rozpoczął działalność W Polsce w 1993 roku, kiedy otwarto pierwszą stację benzynową tej marki w Zakroczymiu. Dziś pod tym szyldem w około 200 miastach działa 357 stacji paliw.

Prezesem Circle K Polska Sp. z o.o. jest Litwin Giedrius Bandzevicius. Jedynym udziałowcem Circle K Polska Sp. z o.o. jest firma Circle K AS, należąca do AlimentationCouche-Tard Inc.

Statoil sprzedał swoje stacje benzynowe w Norwegii, Polsce, Rosji oraz w krajach bałtyckich w 2012 roku za 2,8 mld dolarów. Kupcem jest kanadyjska firma AlimentationCouche-Tard, która prowadzi ponad 15 tys. stacji paliw oraz sklepów typu convenience przy stacjach na całym świecie, ale głownie w USA i Kanadzie.

Mimo, że spółka AlimentationCouche-Tard miała prawo do używania nazwy i logotypu Statoil do 2021 roku, to zdecydowała się zastąpić ja własną marką już w tym roku. Razem ze Statoil zniknie nieznany w Polsce brand Mac’s.

Surowce i Paliwa
Chiński sen Gazpromu. Rosja przyparta do muru
Surowce i Paliwa
Najbliższe dni będą bardzo ważne dla Azotów
Surowce i Paliwa
Hubert Kamola, prezes Grupy Azoty Puławy: Azoty chcą rosnąć szybciej niż rynek
Surowce i Paliwa
Popyt na ropę wzrośnie mimo transformacji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Surowce i Paliwa
Te paliwa jeszcze długo będą potrzebne