Pod koniec ubiegłego tygodnia stali klienci sieci stacji TES na okupowanym Krymie otrzymali sms-y z informacją, że w bieżącym tygodniu może brakować benzyn, dlatego warto zaopatrzyć się w nie na zapas. Jak powiedzieli korespondentowi portalu Krym.Realii kierowcy w Symferopolu i Kerczu, na wielu stacjach nie mogli zatankować benzyny bezołowiowej AI-95, z tego powodu właściciele lokalnego transportu zostali zmuszeni do przejścia na AI-93.
Czytaj więcej
W ciągu dwóch lat jeden z głównych przemysłów Rosji skurczył się o jedną czwartą. W wyniku własnych działań, jak próba „zamrożenia Europy" po ataku Rosji na Ukrainę, Gazprom stracił odbiorców na 90 mld m3 gazu.
Uszkodzone mosty, kolejki na stacjach
Taka sytuacja trwa od tygodnia, ale kremlowski reżim i miejscowe okupacyjne władze zapewniają, że sytuacja jest „stabilna”, a „dostawy paliw i smarów, oleju napędowego, benzyn AI- 92 i AI-95” na Krym zostaną zwiększone.
Nie wiadomo, w jaki sposób - bo główne drogi dostaw lada dzień przestaną być dostępne. Jak informowała wcześniej agencja Unian, Krymski Most, który łączy Rosję z okupowanym półwyspem, przestał być najskuteczniejszym sposobem dostarczania towarów. Coraz częściej jest niszczony przez ataki dronów. Incydenty na moście zakłóciły całą logistykę, a władze Ukrainy zapewniają, że to połączenie z Rosją wkrótce zostanie całkowicie zniszczone.
Czytaj więcej
Kuba zaczęła wykorzystywać własne tankowce do zwiększenia importu ropy z Meksyku, który w drugim kwartale tego roku prześcignął Rosję jako kluczowy dostawca ropy na wyspę - wynika z danych z monitoringu statków.