Aktualizacja: 23.05.2025 06:35 Publikacja: 01.02.2023 12:33
Foto: Cynka Andrzej
To jedna z trzech kluczowych inwestycji w ostatnich latach, realizowanych przez Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych (PERN) odpowiedzialnego za infrastrukturę naftową. Dotychczas paliwo na Śląsk i do Małopolski było dostarczane autocysternami i koleją.
Nowo powstały odcinek, liczący 97 kilometrów, ma zwiększyć bezpieczeństwo i stabilność dostaw oleju napędowego oraz benzyny dla klientów na Śląsku i w Małopolsce. Inwestycja wiąże się także z rozbudową terminala w Trzebini, który zwiększy swoje możliwości magazynowe. Wartość inwestycji przekroczy inwestycji 200 mln zł i potrwa do końca tego roku. Prace nad tą rurociągową inwestycją zakończyły się jeszcze w ubiegłym roku. Prace miały zostać ukończone w III kw. 2022 r. i jak zapewniają obie firmy, jednak oddanie tego odcinka do komercyjnej eksploatacji zajęło czas w związku z uzyskaniem wszystkich pozwoleń oraz testowych tłoczeń, które toczyły się w ostatnim czasie. Jak tłumaczą firmy, gdyby nie ta inwestycja paliwa do Małopolski i Śląsk byłby nadal transportowe koleją i autocysternami. Dziennie były to 2 składy kolejowe (30 – 40 wagonów każdy) oraz 110 autocystern.
W stosunku do pierwotnych założeń projekt sztandarowej inwestycji realizowanej w rafinerii w Możejkach jest opóź...
Koncern oferuje 15 zł rabatu na paliwa Vectra i Efecta oraz kupon o wartości 10 zł na kolejne zakupy. Z pierwsze...
Inwestorzy handlujący akcjami Orlenu, Unimotu czy MOL na duże przeceny ropy i gazu na razie zareagowali dość spo...
Zbycie aktywów Lotosu w ramach połączenia z Orlenem 5 mld zł poniżej ich wyceny było niegospodarne – wynika z us...
Grupa Orlen miała w 2024 roku 1,38 mld zł zysku netto wobec 20,97 mld zł rok wcześniej. Tłumaczy, że to efekt od...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas