Reklama

Nowy rurociąg Orlenu i PERN zwiększy dostawy paliw na południu kraju

PKN Orlen, wspólnie z PERN, uruchomił rurociąg paliwowy na trasie Boronów-Trzebinia, którym rocznie będzie transportowane 1,5 mln m3 paliw.

Publikacja: 01.02.2023 12:33

Nowy rurociąg Orlenu i PERN zwiększy dostawy paliw na południu kraju

Foto: Cynka Andrzej

To jedna z trzech kluczowych inwestycji w ostatnich latach, realizowanych przez Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych (PERN) odpowiedzialnego za infrastrukturę naftową. Dotychczas paliwo na Śląsk i do Małopolski było dostarczane autocysternami i koleją.

Nowo powstały odcinek, liczący 97 kilometrów, ma zwiększyć bezpieczeństwo i stabilność dostaw oleju napędowego oraz benzyny dla klientów na Śląsku i w Małopolsce. Inwestycja wiąże się także z rozbudową terminala w Trzebini, który zwiększy swoje możliwości magazynowe. Wartość inwestycji przekroczy inwestycji 200 mln zł i potrwa do końca tego roku. Prace nad tą rurociągową inwestycją zakończyły się jeszcze w ubiegłym roku. Prace miały zostać ukończone w III kw. 2022 r. i jak zapewniają obie firmy, jednak oddanie tego odcinka do komercyjnej eksploatacji zajęło czas w związku z uzyskaniem wszystkich pozwoleń oraz testowych tłoczeń, które toczyły się w ostatnim czasie. Jak tłumaczą firmy, gdyby nie ta inwestycja paliwa do Małopolski i Śląsk byłby nadal transportowe koleją i autocysternami. Dziennie były to 2 składy kolejowe (30 – 40 wagonów każdy) oraz 110 autocystern.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Paliwa
Kryzys paliwowy w Rosji. Rekordowa drożyzna i braki na stacjach
Paliwa
Skok cen, braki paliw i benzyna na kartki w Rosji. Oto powód
Paliwa
Opera mydlana Łukoilu w Bułgarii. Rosjanie wychodzą z rynku i wyjść nie mogą
Paliwa
Rosyjskie benzyny zostaną w Rosji, bo drożeją za szybko
Paliwa
Orlen z rekordową wyceną. 100 mld zł po raz pierwszy. Co dalej?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama