Nowy rurociąg Orlenu i PERN zwiększy dostawy paliw na południu kraju

PKN Orlen, wspólnie z PERN, uruchomił rurociąg paliwowy na trasie Boronów-Trzebinia, którym rocznie będzie transportowane 1,5 mln m3 paliw.

Publikacja: 01.02.2023 12:33

Nowy rurociąg Orlenu i PERN zwiększy dostawy paliw na południu kraju

Foto: Cynka Andrzej

To jedna z trzech kluczowych inwestycji w ostatnich latach, realizowanych przez Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych (PERN) odpowiedzialnego za infrastrukturę naftową. Dotychczas paliwo na Śląsk i do Małopolski było dostarczane autocysternami i koleją.

Nowo powstały odcinek, liczący 97 kilometrów, ma zwiększyć bezpieczeństwo i stabilność dostaw oleju napędowego oraz benzyny dla klientów na Śląsku i w Małopolsce. Inwestycja wiąże się także z rozbudową terminala w Trzebini, który zwiększy swoje możliwości magazynowe. Wartość inwestycji przekroczy inwestycji 200 mln zł i potrwa do końca tego roku. Prace nad tą rurociągową inwestycją zakończyły się jeszcze w ubiegłym roku. Prace miały zostać ukończone w III kw. 2022 r. i jak zapewniają obie firmy, jednak oddanie tego odcinka do komercyjnej eksploatacji zajęło czas w związku z uzyskaniem wszystkich pozwoleń oraz testowych tłoczeń, które toczyły się w ostatnim czasie. Jak tłumaczą firmy, gdyby nie ta inwestycja paliwa do Małopolski i Śląsk byłby nadal transportowe koleją i autocysternami. Dziennie były to 2 składy kolejowe (30 – 40 wagonów każdy) oraz 110 autocystern.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Paliwa
Nowa instalacja Orlenu na Litwie powstaje w bólach
Paliwa
Orlen ruszył z wiosenną promocją na stacjach paliw
Paliwa
Polska branża paliwowa szykuje się na różne scenariusze
Paliwa
Miażdżący raport NIK o fuzji Orlenu z Lotosem. „Utrata bezpieczeństwa energetycznego”
Paliwa
Duży spadek zysku netto Orlenu. Powodem miliardowe odpisy