Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 15.12.2024 20:12 Publikacja: 27.12.2022 03:00
Foto: Bloomberg
Ponad cztery lata temu Orlen ogłosił, że do końca 2023 r. zamierza zrealizować kosztem 8,3 mld zł największy w swojej historii projekt rozwoju biznesu petrochemicznego. W tym obszarze zaplanowano wzrost produkcji o 30 proc. i miliardowe zyski. Dzięki inwestycjom Polska z importera petrochemikaliów miała stać się ich eksporterem. Już od pewnego czasu wiadomo jednak, że ten cel jest nierealny, a jego realizacja będzie dużo droższa, niż wówczas szacowano.
Spośród czterech inwestycji wchodzących w skład programu rozwoju petrochemii, zakończono jeden (centrum badawczo-rozwojowe), a jeden jest w trakcie realizacji. Czy i kiedy ruszą dwie pozostałe, nie wiadomo. Zapytaliśmy Orlen, czy opracował już nowy harmonogram i kosztorys swojego sztandarowego przedsięwzięcia. Z uzyskanej odpowiedzi jednak nic konkretnego nie wynika. „Kluczowym i realizowanym przez koncern elementem programu rozwoju petrochemii jest budowa kompleksu Olefin III. Projekt ten pozwoli PKN Orlen na wydłużenie łańcucha produktowego w kierunku petrochemikaliów zaawansowanych i polimerów” – odpowiedział zespół prasowy spółki.
Paweł Olechnowicz, który w przeszłości przez 14 lat pełnił funkcję prezesa Lotosu, został etatowym doradcą prezesa Orlenu – donosi RMF FM. Olechnowicz był jednym z największych krytyków fuzji Lotosu z Orlenem w czasach rządów PiS-u.
O zatrzymaniu projektu Olefiny III i dlaczego było to najlepsze rozwiązanie z najgorszych. O tym, jaki los powinien czekać Daniela Obajtka i które jego decyzje cofnąłby w pierwszej kolejności. O tym, co może być w nowej strategii na najbliższych 10 lat i czy wykrył już wszystkie nieprawidłowości w spółce z czasów poprzedniego zarządu – mówi Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.
Projekt petrochemiczny Olefiny III kończy swój żywot. Na jego gruzach będzie realizowane przedsięwzięcie o nazwie Nowa Chemia. W przeciwieństwie do poprzedniego ma być rentowne. Nowy zakład ruszy najwcześniej w 2030 r.
Walne zgromadzanie zgodziło się na dochodzenia roszczeń od byłego zarządu za szkody wobec spółki. Były prezes składa zawiadomienie do prokuratury.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W ubiegłym tygodniu ceny LPG poszły w górę skokowo, aż o 8 groszy w ujęciu tydzień do tygodnia. Jeśli jeszcze pół roku temu autogaz na stacjach kosztował w granicach 2,75–2,80 zł, to teraz dobija 3,14 zł.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Polski recyklat jest pożądany na rynku europejskim – mówi Paweł Lesiak, wiceprezes firmy Interzero.
Szybko reagujemy na potrzeby klienta. Potrafimy sprawnie dostosować do nich nasze rozwiązania. Dzięki temu jesteśmy rozpoznawalnym producentem na świecie i monopolistą w Polsce – mówi Rafał Worek, wiceprezes Ponaru Wadowice.
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacja Rodzina Kangura, Stowarzyszenie Młodzieży i Osób z Problemami Psychicznymi, Ich Rodzin i Przyjaciół POMOST – Centerko, Fundacja „Gdy liczy się czas” i Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! to laureaci konkursu „Leczmy z troską!”.
Płacąc za zakupy w internecie Polacy coraz częściej trafiają na opcje płatności kartą za pomocą Click to Pay. Czym jest Click to Pay i co zmieni w płatnościach internetowych? Jak rozwiązanie może wpłynąć na wzrost sprzedaży w e-commerce i pomóc polskim e-sklepom w ekspansji zagranicznej?
Zespół Trumpa przygotowuje zmiany mające wejść w życie po objęciu stanowiska prezydenta, które zalecają uchylenie wymogu raportowania przez firmy danych o wypadkach samochodów zautomatyzowanych. Tesla już od dawna walczy o zniesienie tego przepisu twierdząc, że niesprawiedliwie uderza w firmę Elona Muska.
Toyota wraca do nazwy Urban Cruiser i przyspiesza elektryfikację. Do 2026 roku wprowadzi w Europie sześć nowych modeli z napędem elektrycznym. Miejski Urban Cruiser pojawi się już w przyszłym roku.
Żeby zachować konkurencyjność i utrzymać się na rynku grupa Continental musi oszczędzać pieniądze. Zapowiadane są daleko idące zmiany, szczególnie w upadającym sektorze samochodowym.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas