Zarówno tymi, które można wykorzystać do zasilania silników samochodów elektrycznych, jak i dużych magazynów energii – służących do stabilizowania całego systemu energetycznego. System rozwijany w ramach tego projektu ma wykorzystywać najnowszej generacji akumulatory oraz stacje ich ładowania i wymiany.
– Postanowiliśmy rozpocząć pierwszy w Polsce projekt demonstracyjny, którego celem jest upowszechnienie stosowania magazynów energii elektrycznej, w tym technologii elektrycznego transportu drogowego – wyjaśnia Dariusz Lubera, prezes Tauronu.
W ramach projektu strony będą prowadziły prace badawczo-rozwojowe oraz zdobędą doświadczenie we wdrażaniu najnowszych technologii magazynowania prądu.
Badania nad tym, jak skonstruować duże, efektywne baterie, są obecnie prowadzone na całym świecie. Brak wystarczająco pojemnych i wysokosprawnych akumulatorów jest największym problemem w rozwoju motoryzacji napędzanej energią elektryczną. Często bywa też tak, że sama bateria jest najdroższym elementem całego auta. Z kolei możliwość budowy wielkich magazynów energii pozwoliłaby np. na szybszy rozwój energetyki wiatrowej.
BIT Huachuang Electric Vehicle Technology ma już doświadczenie w stosowaniu stacjonarnych i mobilnych magazynów energii. Wchodząc we współpracę z Chińczykami, może stać się pierwszą polską firmą, która na większą skalę postawi na rozwój w kierunku, w którym zdążają największe światowe koncerny.