Reklama
Rozwiń
Reklama

Większa integracja – dążenia do wspólnego rynku energii

Nasz rynek jest na razie bardzo hermetyczny. Wkrótce może to się zmienić, ale potrzebny będzie kompromis.

Publikacja: 15.02.2015 20:00

Budowanie wspólnego rynku energii zaczyna przyspieszać. Jednak najpierw trzeba zakończyć inwestycje

Budowanie wspólnego rynku energii zaczyna przyspieszać. Jednak najpierw trzeba zakończyć inwestycje w rozbudowę infrastruktury.

Foto: Bloomberg

Za niespełna tydzień Komisja Europejska zaproponuje większą integrację rynku energii. Według informacji portalu WysokieNapięcie.pl będzie się to wiązać z przeniesieniem części kompetencji państwowych operatorów energii i gazu do regionalnych centrów, które mogłyby w czasie rzeczywistym reagować na niedobory mocy w danym kraju.

Połączenie naszego rynku z europejskim byłoby korzystne dla przedsiębiorstw, które mogłyby kupować tańszy prąd np. w Niemczech, gdzie jest on o 30–40 zł za 1 MWh tańszy. Obecnie w Polsce w kontraktach na ten rok płaci się ok 175 zł za MWh. Ale obniżyłoby to zyski krajowych firm energetycznych, kontrolowanych w większości przez państwo.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama