Twórcami gigantycznych inscenizowanych obrazów są fotograficy Ewa Łowżył i Kobas Laksa – współautor projektu "Hotel Polonia", zdobywcy Złotego Lwa na Biennale Architektury w Wenecji, pokazującego wizje obracających się w ruinę nowoczesnych budowli.
Ekologiczne klimaty w Poznaniu są wszechobecne. Już na dworcu przybyszy witają klimatyczne banery organizatorów konferencji. Wychodzę na ruchliwe rondo Kaponiera. Tu całą fasadę akademika Jowita okrywa największy – 1500mkw. – artystyczny fotomontaż inspirowany obrazem "Ślepcy" Bruegela. Skutecznie konkuruje z reklamowymi billboardami.
Grupka studentów Uniwersytetu im. Mickiewicza zastanawia się, co przedstawia. – To jakaś wielka kraksa – sugeruje jeden. – Pewnie znowu reklamowa kampania –dodaje następny. – Coś ty,nie widzisz, że to dzieło sztuki z błędnym kołem pogoni za sukcesem – przerywa ktoś inny. – Totalna degradacja człowieka – wtrąca stojąca obok dziewczyna.
[srodtytul]Manifest grubej-baby[/srodtytul]
Fotomontaż przedstawia pięciu mężczyzn – "białe korporacyjne kołnierzyki". Wracają do domu. Krok im się plącze pośród ulicznych rozkopów z kłębowiskiem sterczących kabli i rumowiskiem chodników. W kompozycji przypomina ostrzegające przed upadkiem moralitetowe dzieło Bruegela z1568 roku. Następny fotomontaż odnajduję parę metrów dalej przy ul. Bukowskiej, na ogrodzeniu terenów targowych. Zagląda do okien gościom Sheratonu. Na obrazie dwie kobiety przymierzają się do porządków.