Zakład będzie tak zlokalizowany, aby dostarczyć szeroką gamę środków smarnych dla północnych Chin, wspierając przy tym sześć już istniejących zakładów. Na początku blendownia będzie miała pojemność 300 mln litrów rocznie, z możliwością rozbudowy do 500 mln litrów.
Jak zaznaczył Mark Gainsborough, wiceprezes Shell Global Commercial Chiny są najszybciej rozwijającym się rynkiem środków smarnych na świecie. - Łańcuch dostaw jest fundamentem dla konsekwentnie realizowanych dostaw naszych wysoko jakościowych produktów, takich jak środki smarne Shell Helix, Shell Advance, Shell Rimula, Shell Tellus i Shell Omala. Jesteśmy dobrze przygotowani do zaspokojenia przyszłych potrzeb naszych klientów w Azji, aby utrzymać wiodącą pozycję na rynku i realizować plany rozwojowe – dodał.
Shell zdobył pozycję wiodącej międzynarodowej firmy energetycznej na rynku środków smarnych w Chinach. W 2006 r. kupił 75 proc. udziałów w Tongyi Petroleum Chemical Company i Tongyi Petroleum Chemical Company i tym samym stał się właścicielem trzech blendowi. Wybudował zakłady w Tianjin, Zhapu (Zhejiang), a ostatnio w Zhuhai (Guangdong). Shell postanowił stworzyć specjalistyczny zakład zajmujący się technologiami smarów w Zhuhai, a niedawno ogłosił powstanie drugiego, zlokalizowanego w Szanghaju, który zostanie otwarty w 2013 roku.
Region Azji i Pacyfiku napędza globalny wzrost popytu na środki smarne. Do roku 2020 szacuje się, że region będzie stanowił więcej niż 50 proc. wszystkich potrzeb. Prawie połowa tego wzrostu ma pochodzić z Chin. To oznacza, że do 2015 roku, kiedy nowa blendownia Shell w Tiencin zostanie uruchomiona, Chiny wyprzedzą USA jako dotychczasowy największy rynek środków smarnych.
W Azji, Shell posiada również blendownie w Singapurze, Tajlandii, Malezji, Wietnamie, Korei Południowej, Pakistanie oraz na Filipinach i w Indiach. Dodatkowo, trzy z ośmiu zakładów Shell, gdzie wytwarzany jest olej bazowy, zlokalizowane są w Azji: Pulau Bukom w Singapurze; Kaosiung na Tajwanie i w Yokkaichi w Japonii. Na początku 2012 roku, Shell podpisał warunkową umowę joint venture z Hyundai Oil Banku dotyczą rozwoju, budowy i eksploatacji oleju bazowego w Rafinerii Daesan w Korei Południowej.