Wspólne plany LOTOS Serwisu i Gdańskiej Stoczni Remontowej

Lotos Serwis i Gdańska Stocznia Remontowa zamierzają razem modernizować platformy off-shore. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny

Publikacja: 21.05.2013 14:00

Wspólne plany LOTOS Serwisu i Gdańskiej Stoczni Remontowej

Foto: Bloomberg

Współpraca zacznie się  od przebudowy platformy morskiej o masie 17 tys. ton na pływającą rafinerię ropy naftowej.

Platforma FPF-1 została przyholowana do Gdańska 9 listopada. GSR ma na koncie już 11 modernizacji tego typu obiektów, ale po raz pierwszy ma przebudować platformę na pływającą rafinerię. Dlatego do prac ma się włączyć Lotos Serwis. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny.

- Oznacza on wejście na nowy dla nas rynek, dający ogromne możliwości rozwoju i wykorzystania naszych kompetencji – komentuje Leszek Dylik, prezes Lotos Serwisu. -  Gdańska Stocznia Remontowa poszukiwała partnera w celu stworzenia swoistego ośrodka modernizacji platform off-shore. Oni znają się na elementach pływających, ale potrzebowali specjalistów od linii technologicznych do rafinacji ropy. I znaleźli go w naszej spółce.

O korzyściach z takiego podziało obowiązków mówi także Jarosław Flont prezes GSR.

- Po pierwsze, jesteśmy wielkimi zwolennikami współpracy w regionie. Po drugie, jako czołowa stocznia remontowa w Europie poszukujemy najlepszych i najbardziej kompetentnych partnerów, stąd intencja współdziałania właśnie z Lotos Serwisem. Prace dla sektora naftowego to ścieżka rozwoju, którą kroczymy już od kilku lat i zamierzamy to kontynuować. Zatem i kooperacja z Lotos Serwisem ma wieloletnią perspektywę.

Leszek Dylik podkreśla, że zanim doszło do podpisania listu, jego spółka przeszła kilka audytów prowadzonych przez właścicieli platform off-shore – mi.n. firmę Petrofac Facilites Managment w Aberdeen, do której należy FPF-1.

Gigantyczna platforma ma długość 82 m, szerokość 75 m i wysokość ponad 30 m. Zbudowała ją w 1977 r. japońska stocznia MHI Hiroshima Machinery Works. FPF-1 ma być eksploatowana na Morzu Północnym, na podmorskim polu naftowym leżącym na wodach brytyjskich.

Wspólne prace GSR i Lotos Serwisu nad przebudową platformy powinny zakończyć się na przełomie 2013 i 2014 r. - Jesteśmy obecnie na etapie definiowania harmonogramów, struktury organizacyjnej i zarządczej oraz warunków komercyjnych dla tego projektu – podsumowuje Leszek Dylik.

Współpraca zacznie się  od przebudowy platformy morskiej o masie 17 tys. ton na pływającą rafinerię ropy naftowej.

Platforma FPF-1 została przyholowana do Gdańska 9 listopada. GSR ma na koncie już 11 modernizacji tego typu obiektów, ale po raz pierwszy ma przebudować platformę na pływającą rafinerię. Dlatego do prac ma się włączyć Lotos Serwis. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny.

Pozostało 81% artykułu
Energetyka
Energetyka trafia w ręce PSL, zaś były prezes URE może doradzać premierowi
Energetyka
Przyszły rząd odkrywa karty w energetyce
Energetyka
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” najlepszym dziennikarzem w branży energetycznej
Energetyka
Niemieckie domy czeka rewolucja. Rząd w Berlinie decyduje się na radykalny zakaz
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Energetyka
Famur o próbie wrogiego przejęcia: Rosyjska firma skazana na straty, kazachska nie