Wspólne plany LOTOS Serwisu i Gdańskiej Stoczni Remontowej

Lotos Serwis i Gdańska Stocznia Remontowa zamierzają razem modernizować platformy off-shore. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny

Publikacja: 21.05.2013 14:00

Wspólne plany LOTOS Serwisu i Gdańskiej Stoczni Remontowej

Foto: Bloomberg

Współpraca zacznie się  od przebudowy platformy morskiej o masie 17 tys. ton na pływającą rafinerię ropy naftowej.

Platforma FPF-1 została przyholowana do Gdańska 9 listopada. GSR ma na koncie już 11 modernizacji tego typu obiektów, ale po raz pierwszy ma przebudować platformę na pływającą rafinerię. Dlatego do prac ma się włączyć Lotos Serwis. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny.

- Oznacza on wejście na nowy dla nas rynek, dający ogromne możliwości rozwoju i wykorzystania naszych kompetencji – komentuje Leszek Dylik, prezes Lotos Serwisu. -  Gdańska Stocznia Remontowa poszukiwała partnera w celu stworzenia swoistego ośrodka modernizacji platform off-shore. Oni znają się na elementach pływających, ale potrzebowali specjalistów od linii technologicznych do rafinacji ropy. I znaleźli go w naszej spółce.

O korzyściach z takiego podziało obowiązków mówi także Jarosław Flont prezes GSR.

- Po pierwsze, jesteśmy wielkimi zwolennikami współpracy w regionie. Po drugie, jako czołowa stocznia remontowa w Europie poszukujemy najlepszych i najbardziej kompetentnych partnerów, stąd intencja współdziałania właśnie z Lotos Serwisem. Prace dla sektora naftowego to ścieżka rozwoju, którą kroczymy już od kilku lat i zamierzamy to kontynuować. Zatem i kooperacja z Lotos Serwisem ma wieloletnią perspektywę.

Leszek Dylik podkreśla, że zanim doszło do podpisania listu, jego spółka przeszła kilka audytów prowadzonych przez właścicieli platform off-shore – mi.n. firmę Petrofac Facilites Managment w Aberdeen, do której należy FPF-1.

Gigantyczna platforma ma długość 82 m, szerokość 75 m i wysokość ponad 30 m. Zbudowała ją w 1977 r. japońska stocznia MHI Hiroshima Machinery Works. FPF-1 ma być eksploatowana na Morzu Północnym, na podmorskim polu naftowym leżącym na wodach brytyjskich.

Wspólne prace GSR i Lotos Serwisu nad przebudową platformy powinny zakończyć się na przełomie 2013 i 2014 r. - Jesteśmy obecnie na etapie definiowania harmonogramów, struktury organizacyjnej i zarządczej oraz warunków komercyjnych dla tego projektu – podsumowuje Leszek Dylik.

Współpraca zacznie się  od przebudowy platformy morskiej o masie 17 tys. ton na pływającą rafinerię ropy naftowej.

Platforma FPF-1 została przyholowana do Gdańska 9 listopada. GSR ma na koncie już 11 modernizacji tego typu obiektów, ale po raz pierwszy ma przebudować platformę na pływającą rafinerię. Dlatego do prac ma się włączyć Lotos Serwis. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Energetyka
Dziennikarz "Parkietu" i "Rzeczpospolitej" znów najlepszy
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Energetyka
Rozmowy ZE PAK z bankami z szansą na finał. Nadzieje inwestorów rosną
Energetyka
Rządowe wsparcie pomaga spółkom energetycznym
Energetyka
Bezpieczeństwo energetyczne w dobie transformacji. Debata na EKG
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Energetyka
Rząd znalazł sposób, aby odratować Rafako. Są inwestorzy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont